Dostarczamy klientom zawansowane rozwiązania płatnicze oraz konsekwentnie realizujemy strategię digitalizacji procesów bezpośrednio wspierających naszych klientów.
W ubiegłym roku intensywnie pracowaliśmy nad nową aplikację mobilną dla przedsiębiorstw, przygotowując się do wdrożenia jej w połowie 2023 roku. Realizowaliśmy także kolejne wdrożenia w bankowości internetowej Millenet dla Przedsiębiorstw:
Moduł wymiany dokumentów
We współpracy z Asseco Data Systems udostępniliśmy w procesach zdalnej obsługi przedsiębiorstw możliwość zautomatyzowanej kwalifikowanej walidacji oraz konserwacji podpisów i pieczęci elektronicznych. Dzięki tym usługom umożliwiliśmy bieżącą weryfikację i potwierdzenie ważności podpisu elektronicznego oraz pieczęci elektronicznej, a także ich długookresową trwałość. Stanowi to gwarancję, że dokumenty nie zostały zmienione po podpisaniu oraz że w momencie podpisywania użyto ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Zapewnia to prawną i techniczną ochronę wartości dowodowej kwalifikowanego podpisów i pieczęci, powiązanych z konkretnym dokumentem elektronicznym. Kwalifikowane usługi walidacji i konserwacji to uzupełnienie całego cyklu życia dokumentu elektronicznego, od momentu złożenia e-podpisu lub e-pieczęci po archiwizację z zapewnieniem pełnego bezpieczeństwa. Wykorzystujemy w tych procesach usługi zaufania zgodne z Rozporządzeniem eIDAS. Nowe usługi są w pełni zintegrowane z obiegiem dokumentów w systemie bankowości elektronicznej Millenet dla Przedsiębiorstw. Obecnie 62% umów finansowania (w tym faktoringu oraz skarbowych) jest podpisywana elektronicznie z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego i dostarczana za pośrednictwem systemu Millenet.
Obsługa kart płatniczych online
Obsługujemy klientów, którzy posiadają nawet kilkadziesiąt tysięcy kart płatniczych, dlatego w Millenecie dla Przedsiębiorstw wdrożyliśmy rozwiązania podnoszące wydajność rozwiązań związanych z obsługą kart. Udostępniamy w systemie transakcyjnym szeroki zakres funkcji, które umożliwiają m.in. wyszukiwanie poszczególnych kart, zmianę ich limitów i ustawień oraz generowanie raportów. Wprowadziliśmy możliwość zamawiania kart przedpłaconych w walutach obcych: GBP, USD, EUR. Tym samym klienci mogą wnioskować o wszystkie karty dostępne w ofercie – debetowe, obciążeniowe, przedpłacone – poprzez system Millenet dla Przedsiębiorstw w łatwy, wygodny i przyjazny dla środowiska sposób. Wprowadziliśmy także możliwość zarządzania limitami dziennymi dla kart w walucie rachunku powiązanego z kartą bez konieczności przeliczania na walutę PLN. Dodatkowo udostępniliśmy usługę wyciągów z rachunków kart obciążeniowych w formacie MT940. Wyciągi w nowym formacie zostały uruchomione dla wszystkich czynnych kart i udostępnione do pobrania przez Millenet. Dla każdej nowo wydawanej karty wyciąg w formacie MT940 jest definiowany automatycznie. Wyciąg w formacie MT940, poprzez przetworzenie w systemie finansowo – księgowym klienta, pozwala na automatyczne rozliczenie wydatków zrealizowanych za pomocą karty.
Platforma walutowa
Na platformie Millennium Forex Trader udostępniliśmy możliwość składania zleceń warunkowych dla transakcji FX Spot typu Take Profit, Stop Loss oraz Call na daty waluty Today (dziś), Tomorrow (jutro) lub SPOT (za dwa dni robocze). Firmy mają możliwość składania zleceń od minimalnej kwoty 1 000 EUR (lub jej równowartości) ze wskazanym okresem ważności lub bezterminowych dla wszystkich par walutowych dostępnych w systemie. Możliwość zawierania transakcji w kanale cyfrowym cieszyła się stałym wzrastającym zainteresowaniem klientów. W 2022 roku 70% transakcji FX zostało zrealizowanych za pośrednictwem platformy Millennium Forex Trader.
MillenetLink – integracja systemów
Regularnie wprowadzamy udoskonalenia dla klientów korzystających z MillenetLink – rozwiązania, które umożliwia bezpośrednią wymianę danych między bankowością elektroniczną a systemami finansowo-księgowymi klientów. Usługę rozwinęliśmy o możliwość pobierania danych dotyczących kart przedpłaconych, zautomatyzowaliśmy również system powiadomień o zbliżającej się dacie wygaśnięcia certyfikatów komunikacyjnych, które uwierzytelniają klienta podczas transmisji.
Ułatwienia w logowaniu
Wprowadziliśmy nowy sposób logowania do systemu faktoringowego. Użytkownicy Millenetu dla Przedsiębiorstw mają dostęp do systemu faktoringowego bez dodatkowego logowania, za pomocą uwierzytelnienia SSO (single sign on).
eBOK Millennium Leasing
We współpracy z Millennium Leasing wprowadziliśmy nowe funkcje związane z obsługą klientów korzystających z produktów leasingowych. Udostępniliśmy klientom wnioski online, które umożliwią zgłaszanie w ustandaryzowany sposób spraw związanych z obsługą zawartych umów. Wnioski ułatwiają klientom zgłaszanie spraw związanych z obsługą umów, ponieważ zawierają wszystkie pola niezbędne do rozpatrzenia sprawy, przyjazne dla klienta objaśnienia oraz możliwość podglądu statusu wniosku. Od końca czerwca klienci Millennium Leasing mogą również korzystać z udostępnionego wcześniej klientom bankowym modułu, który ułatwia wymianę dokumentów elektronicznych.
Obsługa Tarczy 2.0
Za pośrednictwem bankowości elektronicznej klienci z segmentów MŚP oraz mikroprzedsiębiorstw mieli możliwość złożenia wniosku o umorzenie subwencji otrzymanej w ramach Tarczy 2.0. Proces ten zakończył się 15 stycznia 2022 roku w przypadku Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz 28 lutego w przypadku Mikroprzedsiębiorstw. W lipcu zostały udostępnione decyzje dotyczące ich rozliczenia.
Powierniczy rachunek mieszkaniowy – integracja z UFG
W lipcu dopasowaliśmy ofertę powierniczego rachunku mieszkaniowego do wymogów tzw. nowej ustawy deweloperskiej. Ważnym elementem wdrożenia była integracja z systemem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, zapewniająca przesyłanie do UFG informacji o zmianach na rachunkach. Wspólnie z Polskim Związkiem Deweloperów oraz Związkiem Banków Polskich zorganizowaliśmy dla naszych klientów webinar, podczas którego omówiliśmy wprowadzane nową ustawą zmiany zasad prowadzenia mieszkaniowych rachunków powierniczych.