Ograniczenie wydruku dokumentów |
- W oddziałach księgowania transakcji wewnętrznych zapisywane są w systemie – nie ma konieczności ich wydruku.
- Ilość zamawianego papieru do wydruków transakcji kasowo-skarbcowych jest na bieżąco kontrolowana na podstawie miesięcznych raportów z transakcji kasowych;
- Zautomatyzowany proces rozliczeń bankomatów eliminuje konieczność drukowania dokumentów z tym związanych;
- Monitoring liczby wydruków – do jednostek generujących najwyższe poziomy wydruków przesyłane są raporty, co umożliwia podjęcie działań redukcyjnych;
- Wydruk na drukarkach firmowych możliwy jest dopiero po zalogowaniu pracownika do konkretnego urządzenia, co zapobiega przypadkowym wydrukom.
- Millennium Leasing planuje aktywną promocję serwisu eBOK, w tym nowych funkcjonalności (składania wniosków, modułu dokumentów) oraz dostępu do e-faktury, w kampaniach online (w tym w kanałach własnych, social mediach). Obsługa jak największej liczby spraw w formie online może znacząco wpłynąć na redukcję ilości wykorzystanego papieru oraz śladu węglowego.
|
Otwarcie konta online przy pomocy selfie lub z wykorzystaniem otwartej bankowości |
- Bank udostępnia możliwość otwarcia konta online z wykorzystaniem selfie lub z potwierdzeniem tożsamości poprzez logowanie do konta w innym banku. Oba procesy są w pełni zdalne i nie wymagają drukowania żadnych dokumentów. W 2022 proces otwierania konta za pomocą selfie został usprawniony i przeniesiony bezpośrednio do aplikacji mobilnej.
|
Zakup biletów w aplikacji mobilnej |
- Klienci Banku mogą w aplikacji kupować bilety na komunikację miejską, bilety parkingowe, autostradowe oraz bilety do kin Helios. Bilety są dostępne w aplikacji i nie ma konieczności ich drukowania, ani korzystania z papierowych biletów.
|
Digitalizacja kredytów hipotecznych |
- Bank od kilkunastu lat działa w obszarze usprawnienia procesu wnioskowania i obsługi kredytów hipotecznych. Klient wnioskujący o kredyt może śledzić online status swojego wniosku, może zatwierdzić wniosek przez SMS, a także skorzystać z e-operatu, czyli elektronicznego dokumentu z wyceną nieruchomości. Klienci z uruchomionym kredytem mogą zdalnie zarządzać swoim kredytem w Millenecie oraz załączyć skany polisy ubezpieczeniowej bez potrzeby dostarczania papierowych dokumentów.
|
Autoryzacja mobilna dostępna w placówkach |
- Bank umożliwia potwierdzanie części transakcji zlecanych w placówkach za pomocą autoryzacji mobilnej. Przed wdrożeniem usługi wszystkie transakcje realizowane w oddziale były potwierdzane podpisem na potwierdzeniu transakcji wydrukowanym przez pracownika Banku. Obecnie w placówce klient z aktywną autoryzacją mobilną zatwierdzi część transakcji w aplikacji banku. Usługa jest stale poszerzana o kolejne dyspozycje.
|
Zakładanie i obsługa w kanałach zdalnych produktów inwestycyjnych |
- Klienci Banku Millennium mogą inwestować oszczędności z poziomu komputera, tabletu lub telefonu. Klienci mogą również wypełnić online ankietę MiFID. Dostęp do produktów inwestycyjnych w systemie Millenet oraz poprzez aplikację mobilną zmniejsza ilość dokumentów drukowanych w placówkach Banku. Niektóre dyspozycje na funduszach zlecane w oddziale klienci mogą wygodnie potwierdzać w aplikacji mobilnej, bez konieczności podpisywania papierowych dokumentów.
|
Elektroniczny obieg dokumentów wewnętrznych |
- Dzięki wprowadzeniu systemów informatycznych do przetwarzania dokumentów wewnętrznych wyeliminowano obieg większości papierowych dokumentów w Banku;
- Przetwarzanie dokumentacji klientów (np. wniosków kredytowych) oparte jest na elektronicznych kopiach dokumentów.
|
Działania ukierunkowane na zmniejszenie ilości wydruków dla klientów |
- Elektroniczny obieg dokumentów przez Millenet dla Przedsiębiorstw – rozwiązanie umożliwia przekazywanie i odbieranie dokumentów cyfrowych oraz zawieranie umów przy użyciu podpisu elektronicznego certyfikatem kwalifikowanym. Dzięki temu można zrezygnować z drukowania dokumentów do podpisu;
- Część dokumentów umieszczonych jest na stronie internetowej Banku oraz bankowości internetowej. Poprzez bankowość internetową klient jest np. informowany o zmianach w warunkach świadczenia usług (trwały nośnik);
- Uproszczenie języka w dokumentacji dla klientów, konsolidowanie dokumentów (kilka dyspozycji w jednym dokumencie, kilka umów w jednym wzorcu);
- Dostęp do e-administracji – składanie wniosków urzędowych jest możliwe przez bankowość elektroniczną, co ogranicza zużycie papieru (wnioski z programu Rodzina 500+, Dobry Start 300+, RKO, dofinansowanie do żłobka, logowanie do platformy PUE ZUS, zakładanie Profilu Zaufanego, Millennium ID);
- Możliwość płatności za przejazd autostradą, kupowania biletów komunikacji miejskiej oraz parkingowych poprzez aplikację mobilną;
- Wyciągi elektroniczne – dla każdego nowego klienta zawierającego umowę na usługi i produkty bankowe, wyciąg elektroniczny ustawiany jest domyślnie. Na życzenie klienta opcja ta jest wyłączana. Bank prowadzi aktywne kampanie promujące wykorzystanie wyciągów elektronicznych;
- Bank prowadzi aktywnie kampanie promujące korzystanie z wyciągów elektronicznych;
- Elektroniczny proces wnioskowania o produkty: otwarcie kolejnego rachunku bankowego, wypłaty gotówkowe, wniosek o udzielenie pożyczki, założenie lokaty itp.;
- Płatności zbliżeniowe telefonem wraz z możliwością wirtualizacji plastikowych kart, płatności zbliżeniowe BLIK oraz promowanie płatności bezgotówkowych;
- Zakup produktów ubezpieczeniowych również w kanałach zdalnych, gdzie w wygodny i intuicyjny sposób można nabyć ubezpieczenie w pełni online bez konieczności zastosowania papierowych wersji dokumentacji;
- Przy wnioskowaniu o kredyt hipoteczny istnieje możliwość bezpośredniego podłączania skanów dokumentów do systemu przez pracowników banku lub mogą one być pobierane z rejestrów publicznych oraz wyciągów z ROR klientów generowanych on-line. Klient może dostarczyć niektóre dokumenty także w formie elektroniczne do pracownika banku np. wyciąg z ROR;
- Klienci z kredytem hipotecznym mogą załączać skany lub zdjęcia polisy ubezpieczeniowej w kanałach zdalnych, bez konieczności dostarczania papierowych dokumentów;
- Dzięki platformie zakupowej goodie uruchomionej przez Bank Millennium istnieje możliwość przeglądania online ofert oraz elektronicznych gazetek sklepów zamiast ich papierowych odpowiedników;
- Moduł finansowania handlu on-line – rozwiązanie dla klientów korporacyjnych umożliwiające przesyłanie elektronicznych zleceń i zdalną korespondencję z Bankiem;
- E-gwarancja dla klientów biznesowych – to gwarancja bankowa wystawiona w formie elektronicznej (plik PDF) z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego dwóch pełnomocników Banku;
- W Millennium TFI potwierdzenia transakcji mogą być przesyłane do klienta drogą elektroniczną. Klient ma możliwość wskazania adresu e-mail do otrzymywania elektronicznych potwierdzeń transakcji;
- Dystrybutorzy, z którymi TFI posiada podpisane umowy dystrybucyjne oferują możliwość nabywania jednostek uczestnictwa funduszy przez internet (formularz nabycia dla klienta jest wersji elektronicznej);
- Millennium Leasing sp. z o.o. umożliwia dostęp do elektronicznego Biura Obsługi Klienta na platformie Millenet, w ramach którego klienci mogą m.in. skorzystać z faktur elektronicznych (w ciągu 2022 roku udział klientów korzystających z tego rozwiązania wzrósł z 76% do 85%) oraz ustawienia powiadomień SMS informujących o wystawionej nowej fakturze, zbliżającym się terminie wymagalności i przekroczonym terminie spłaty, a od 2022 roku mają również możliwość zlecania dyspozycji dzięki specjalnym formularzom leasingowym;
- Jedną z kluczowych inicjatyw spółki Millennium Leasing sp. z o.o. jest popularyzacja wprowadzonego w 2020 r. e-podpisu jako formy podpisywania umów leasingu (w ciągu 2022 roku spółka podpisała w ten sposób niemal 2 600 umów, co stanowiło 18% łącznej liczby zawartych umów i 33% spośród umów, dla których została stworzona taka możliwość).
|
Sprzedaż produktów przez kanały zdalne |
- Klienci detaliczni mogą wnioskować o produkty kredytowe, oszczędnościowe i ubezpieczeniowe za pośrednictwem kanałów zdalnych.
- W 2022 Bank udostępnił na stronie internetowej wniosek o pożyczkę dla osób, które dotychczas nie były klientami, a także wniosek w kanałach elektronicznych o kredyt gotówkowy dla firm;
- Od maja 2022 roku klienci Banku mogą kupić w aplikacji mobilnej i Millenecie kody do usług online oraz karty podarunkowe. Kody doładowujące są dostępne w aplikacji, wystarczy wpisać kod na stronie sklepu czy dostawcy usługi, nie trzeba ich drukować.
- Klienci korporacyjni mogą złożyć wniosek o kartę płatniczą lub otworzyć kolejne konto przez system bankowości internetowej. Klienci wnioskujący o kredyt mogą przekazać potrzebną dokumentację w postaci elektronicznej.
|