Działania z zakresu employer branding są istotnym elementem działalności Banku. Skierowane są do kilku potencjalnych grup pracowników: studentów i absolwentów, specjalistów IT i Digital, specjalistów sprzedaży oraz specjalistów wspierających i rozwijających bankowy biznes.
Po pandemii Bank sprawnie przystosował się do zmiany i dzisiaj dowolnie uczestniczy w wydarzeniach realizowanych w formule online, tradycyjnej jak i łączonych.
Bank stale dba o ułatwienie kontaktu młodym osobom wchodzącym na rynek pracy i angażuje się w życie środowiska akademickiego dając studentom i absolwentom możliwość rozwijania kompetencji i zainteresowań oraz wskazuje możliwości rozwoju kariery w Banku.
W 2022 roku Bank był zaangażowany we współpracę z renomowanymi uczelniami, m.in. ze Szkołą Główną Handlową SGH i Uniwersytetem SWPS. Jako czlonek Klubu Partnerów Szkoły Głównej Handlowej Pracownicy Banku biorą aktywny udział w spotkaniach Rady Klubu Partnerów SGH, na których omawiane są elementy strategii uczelni czy możliwości kształcenia studentów w zakresie kluczowych kompetencji. Bank jako partner dydaktyczny kierunku psychologia i informatyka na Uniwersytecie SWPS wprowadza studentów w praktyczne rozwiązania z obszaru User Experience. Taka współpraca pozawala na lepsze przygotowanie do pracy specjalistów oraz pozyskanie potencjalnych pracowników. Poprzez swoją obecność wizerunkowa oraz zaangażowanie się na uczelniach, Banku buduje wśród studentów i absolwentów przywiązanie do marki.
Stałymi elementami działań jest aktywny udział Pracowników Banku w wydarzeniach takich jak: targi pracy, konferencje, debaty czy warsztaty, na których prezentowany jest bank jako stabilny i nowoczesny.
W marcu, Bank został partnerem tegorocznej edycji „Mostów Ekonomicznych” – ogólnopolskiego projektu realizowanego przez Samorząd Studentów SGH i Forum Uczelni Ekonomicznych. Dzięki takiemu działaniu studenci mają szansę uczestniczyć w warsztatach, case studies, inspirujących wykładach i spotkać się z ludźmi biznesu, którzy mają na swoim koncie wiele osiągnięć. Reprezentant banku z Departamentu Bankowości Elektronicznej poprowadził warsztat merytoryczno-praktyczny, którego celem było wypracowanie rozwiązań wspierających digitalizację klientów 65+ dla licznej grupy ponad 80 uczestników.
Celem inicjatywy jest budowanie trwałych relacji między środowiskiem akademickim a biznesem.
Wiosną bieżącego roku, Bank przystąpił do udziału w targach pracy Absolvent Talent Days. Targi realizowane były aż w 4 lokalizacjach w: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Warszawie. Była to okazja do bezpośredniego opowiedzenia studentom, jak wygląda praca w banku, w jakich obszarach mogą się rozwijać, jak wygląda proces rekrutacyjny i jakie benefity wynikają z pracy w naszym Banku.
Bank został partnerem „Dni Karier” na Wydziale Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Przedstawiciele Zespołu Rekrutacji i Rozwoju mieli okazję zaprezentować na Uczelni oferty praktyk wakacyjnych. Bezpośrednie spotkania ze studentami umożliwiły nawiązanie wielu relacji i pomoc studentom w dopasowaniu kierunków studiów do obszarów specjalizacji zawodowych w banku.
Bank chętnie dzieli się wiedzą, dlatego też chętnie występował w roli partnera i uczestnika konferencji, na których osoby młode mogły zaczerpnąć wiedzy i inspiracji zawodowych.
W bieżącym roku bank uczestniczył w:
- Debacie dot. rozważań o przyszłości ESG w ramach „Konferencji Biznesu Uniwersytetu Warszawskiego” organizowanej przez Koło Naukowe Prawa Nieruchomości Uniwersytetu Warszawskiego, Koło Naukowe Strategii Gospodarczej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studenckie Koło Naukowe Finansów Uniwersytetu Warszawskiego.
- Konferencji IT Azure Summit 2022 – poświęconej chmurze obliczeniowej Microsoft Azure. Przedstawiciel Banku, podczas prelekcji opowiedział o roli Feature Store w procesie zarządzania cechami i jego zastosowaniu w chmurze Azure. W wystąpieniu na żywo wzięło udział 538 uczestników w tym, liczna grupa studentów i absolwentów z wielu różnych uczelni o profilu technologicznym.
- konferencji Code Europe dla specjalistów IT. W ramach panelu „Effective Development Execution: Minimum Valuable Product” nasz ekspert opowiadał o podejściu do tworzenia oprogramowania.
Praktyki czynią mistrza – pod tym hasłem uruchomiliśmy nową edycję programu praktyk skierowaną do studentów i absolwentów warszawskich szkół wyższych. Podczas wakacji, 23 zdolnych i ambitnych praktykantów zrealizowało praktyki w obszarach takich jak: IT, HR, finanse, ryzyko, marketing, zarządzanie projektami, czy bankowość elektroniczna. Poza otrzymaniem atrakcyjnego wynagrodzenia, indywidualnego rozwoju pod okiem opiekunów, praktykanci zostali zaproszeni na szkolenia z umiejętności miękkich oraz metodyk zwinnych, stosowanych w Banku Millennium. Po zakończonych praktykach, część osób otrzymała propozycję zatrudnienia w Banku.
Bank wykorzystuje możliwości komunikacyjne mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn i Goldenline oraz kilkunastu portali wizerunkowo-rekrutacyjnych w celu sprawnego dotarcia do kandydatów z informacjami nt. pracodawcy i ofert pracy.