Zapewnienie zgodności

Zasady i standardy dotyczące zapewnienia zgodności z regulacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi opisane są w dokumencie „Polityki Zgodności Banku Millennium S.A.”. W ramach procesu zarządzania ryzykiem braku zgodności, Bank Millennium za szczególnie istotne uważa następujące obszary:
- monitorowanie zmian w przepisach prawa i standardach rynkowych,
- zapewnianie zgodności wewnętrznych regulacji Banku z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, jak również rekomendacjami wydawanymi przez organy nadzorcze,
- monitorowanie oraz zatwierdzanie nowych produktów, jak również modyfikacji bądź wycofywania istniejących produktów,
- zatwierdzanie materiałów marketingowych,
- zgłaszanie naruszeń przepisów obowiązującego prawa, regulacji wewnętrznych lub standardów rynkowych,
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- przeciwdziałanie oraz zarządzanie konfliktami interesów,
- przeciwdziałanie korupcji,
- przestrzeganie zasad etycznych,
- transakcje osobiste,
- ochrona informacji poufnych oraz stanowiących tajemnicę zawodową,
- monitorowanie i zapewnienie zgodności w zakresie produktów i usług finansowych objętych dyrektywą MiFID2.
Raport dotyczący funkcjonowania systemu nadzoru zgodności działalności z prawem prezentowany jest co kwartał Zarządowi Banku i Komitetowi Audytu Rady Nadzorczej, oraz corocznie Radzie Nadzorczej.
[GRI: 2-27] W 2022 roku nie nałożono prawomocnym orzeczeniem na Bank kar finansowych z tytułu braku zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi.
[GRI: 2-27] Bank definiuje jako istotne przypadki niezgodności z prawem i regulacjami sytuacje, w których zostały nałożone kary pieniężne lub inne sankcje za nieprzestrzeganie wymogów wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
W latach 2020 – 2022, w Banku miał miejsce jeden przypadek niezgodności z przepisami w powyższym rozumieniu, zidentyfikowany w roku 2020, skutkujący karą pieniężną w wysokości 10 464 213 PLN (w tej sprawie Bank złożył skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego). We wskazanym okresie w Banku nie miały miejsca jakiekolwiek inne przypadki niezgodności, których skutkiem byłyby kary innego rodzaju niż pieniężne.