Najważniejsze nagrody i osiągnięcia w 2022 roku

Złoty Listek CSR
Działania Banku na rzecz zrównoważonego rozwoju i uczynienie z nich integralnej części strategii biznesowej zostały po raz kolejny docenione Złotym Listkiem CSR tygodnika Polityka. Otrzymują go firmy, które wdrażają najwyższe standardy odpowiedzialności społecznej – mają systemy zarządzania etyką, angażują się społecznie, wprowadzają działania w odpowiedzi na potrzeby klientów i pracowników oraz minimalizują swój wpływ na środowisko naturalne.
Bank Millennium najlepszym bankiem w Polsce wg
Global Finance
W konkursie Best Bank Awards, organizowanym przez magazyn Global Finance Millennium zostało uznane za najlepszy bank w Polsce. Wyboru zwycięzców dokonali redaktorzy Global Finance, po konsultacjach z dyrektorami finansowymi firm, bankierami, konsultantami i analitykami z całego świata. Wybierając najlepsze banki, Global Finance brał po uwagę ilościowe czynniki obiektywne oraz czynniki subiektywne bazujące na informacjach.
2 miejsce w rankingu Najlepsi Pracodawcy Polska 2022 w kategorii „Banki i usługi finansowe”
Bank ponownie zajął drugie miejsce w rankingu najlepszych pracodawców bankowości i usług finansowych oraz 44 wśród wszystkich firm ujętych w rankingu Najlepsi Pracodawcy Polska 2022. Ranking 300 działających w Polsce firm osiągających sukcesy w zakresie HR przygotował magazyn Forbes Polska i firma Statista.
2 miejsce Karty kredytowej Impresja w plebiscycie Złoty Bankier
Karta kredytowa Impresja zajęła 2. miejsce w konkursie na najlepiej zaprojektowaną kartę płatniczą w Rankingu Złoty Bankier, zorganizowanym przez „Puls Biznesu” i portal bankier.pl. Do konkursu karty zgłosiło 11 banków, a w głosowaniu udział wzięło 7 tys. internautów. W tym samym konkursie bankowe Contact Center uznano za najlepsze w Polsce w swojej branży. (obsługa telefoniczna zdobyła pierwsze miejsce, a za pośrednictwem chatu i maila – miejsce trzecie).
Gwiazda Jakości Obsługi
Bank po raz kolejny otrzymał tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi. Gwiazda Jakości Obsługi to nagroda przyznawana na podstawie głosów konsumentów, którzy za pośrednictwem multiplatformy złożonej z portalu jakoscobslugi.pl oraz serwisu SecretClient® przez cały rok dzielą się swoimi opiniami, a organizatorzy na bieżąco aktualizują wskaźniki jakości obsługi ponad 40,000 firm z blisko 200 branż.
Bank Millennium Gwiazdą Bankowości
Bank zajął 3. miejsce w kategorii #Relacje z klientami konkursu Gwiazdy Bankowości, zorganizowanego już po raz ósmy przez Dziennik Gazetę Prawną we współpracy z PwC. O pozycji banków zadecydowały wyniki badania opinii przeprowadzonego wśród 12,000 klientów. Badanie dotyczyło zagadnień związanych z aktywnością banku, postawami klientów oraz oceną klienta.
Tytuł Mecenasa Kultury za wsparcie lokalnej kultury
Decyzją Burmistrza Miasta Iławy Bank Millennium otrzymał tytuł Mecenasa Kultury za wsparcie lokalnej kultury, a w szczególności Międzynarodowego Festiwalu Jazzu Tradycyjnego „Złota Tarka”, jednego z najważniejszych wydarzeń na jazzowej mapie Polski. Wręczenie statuetki oraz listu gratulacyjnego odbyło się 30 maja.
Aplikacja Banku Millennium najbardziej przyjazną w subiektywnej ocenie klientów
Portal MojeBankowanie.pl ogłosił wyniki 7 edycji rankingu Instytucja Roku. Klienci wskazali aplikację Banku, jako najbardziej przyjazną w obsłudze. W ocenie ogólnej sam Bank znalazł się na wysokiej trzeciej pozycji. W sumie udało się zdobyć nagrody aż w 6 kategoriach. „Instytucja Roku” to największy i najbardziej kompleksowy w ujęciu wieloproduktowym oraz wielokanałowym ranking jakości obsługi klienta indywidualnego i przedsiębiorcy na rynku.
Nagroda Kantar Polska za najbardziej efektywną komunikację marki 2021
Agencja badawcza Kantar Polska wyróżniła banki, które w 2021 roku zrealizowały najbardziej efektywną komunikację marketingową. Bank Millennium zajął 3. miejsce. Efektywność mierzono jako rozpoznawalność w odniesieniu do nakładów na komunikację. Nagrody przyznawane na podstawie obliczonego dla każdego banku i towarzystwa ubezpieczeniowego wskaźnika Awareness Index definiowanego jako wzrost znajomości reklam przypadający na wydane 100 GRPs.
1 miejsce zespołu ekonomistów w rankingu Refinitiv
W rankingu Refinitiv (poprzednio Reuters) zespół ekonomistów w składzie Grzegorz Maliszewski, Andrzej Kamiński i Mateusz Sutowicz zajął pierwsze miejsce w podsumowaniu prognoz makroekonomicznych za 2021 rok. W ostatnich pięciu latach ekonomiści Banku aż cztery razy znaleźli się w pierwszej trójce najlepszych prognostów zestawienia Refinitiv, w latach 2019 i 2021 zajmując pierwsze miejsce.
Bank Millennium na podium rankingu klientów detalicznych
Według raportu „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków”, przygotowanego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia, Millennium ponownie znalazł się na podium w rankingu satysfakcji klientów indywidualnych. Bank został liderem w kategorii Punkty styku (infolinia, wizyta w oddziale, bankowość elektroniczna i aplikacja mobilna, strona internetowa), a w rankingu polecania oraz satysfakcji i lojalności klientów był drugi.
Ekonomiści Banku wśród najlepszych prognostów dziennika „Parkiet”
Zespół ekonomistów Banku znalazł się również na topie rankingu najlepszych prognostów dziennika „Parkiet”. Grzegorz Maliszewski, Mateusz Sutowicz i Andrzej Kamiński od lat trafnie analizują to, co dzieje się w gospodarce. W rankingu zostali wyróżnieni m.in. za największą wszechstronność zespołu i najbardziej stabilną formę prognostyczną (w ciągu ostatnich 5 lat tylko dwa razy znaleźli się poza podium).
Bank Millennium na podium w konkursie Gazety Bankowej
Millennium zajęło 3 miejsce w konkursie na „Najlepszy Bank 2022 roku” organizowanym przez „Gazetę Bankową”. W kategorii Duży Bank Komercyjny wyprzedziły nas dwa największe polskie banki kontrolowane przez Skarb Państwa. W 30 edycji konkursu oceniano nie tylko wyniki finansowe, lecz również szeroko rozumiany Customer Experience oraz kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Millennium najlepszym bankiem cyfrowym w Polsce i zwycięzcą w 3 innych kategoriach wg Global Finance
Bank otrzymał nagrodę The Best Consumer Digital Bank in Poland for 2022 w konkursie zorganizowanym przez Global Finance i 3 inne wyróżnienia. W sumie w 2022 roku otrzymał nagrody aż w 4 kategoriach:
- Najlepszy konsumencki bank cyfrowy w Polsce
- Najlepsza zintegrowana strona internetowa banków konsumenckich w Europie Środkowo-Wschodniej
- Najlepsza zintegrowana strona internetowa dla banków korporacyjnych w Europie Środkowo-Wsch.
- Najlepsze bezpieczeństwo informacji i zarządzanie fraudami w Europie Środkowo-Wsch.
Pracownicy Contact Center stanęli 7 razy na podium konkursu Polish Contact Center Awards 2022
PCCA to największe wydarzenie branży contact center i customer care/service w Polsce. Powstało w wyniku połączenia dwóch konkursów branżowych (Telemarketer Roku i Złota Słuchawka) organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB. Kolejny raz pracownicy Banku Millennium zdominowali konkurs i znokautowali konkurencję.
Bankowość internetowa Millenet na topie rankingu Miesięcznika BANK
Bank Millennium został wyróżniony w badaniu satysfakcji klientów realizowanym w ramach Rankingu Banków Miesięcznika Finansowego BANK. Znaleźliśmy się na 1 miejscu w kategorii bankowość internetowa. W klasyfikacji generalnej uplasowaliśmy się na medalowej 3 pozycji. Ranking jest sporządzany od 27 lat.
Bank Millennium najlepszym bankiem cyfrowym w rankingu Przyjazny Bank Newsweeka!
W tegorocznej edycji rankingu Przyjazny Bank Newsweeka Bank Millennium zajął:
- 1 miejsce w kategorii „Bankowość zdalna”
- 2 miejsce w kategorii głównej „Bank dla Kowalskiego”
Bank okazał się bezkonkurencyjny w bankowości zdalnej, wygrywając we wszystkich 5. subkategoriach, co – jak komentują organizatorzy – jest rzadkością w historii rankingu. Bank górował nad innymi zarówno w jakości zdalnej obsługi, jak i w bankowości mobilnej.
Bank Millennium z tytułem Solidny Pracodawca 2022
Nagroda Solidny Pracodawca Roku przyznawana jest firmom, które kierują się dbałością o bezpieczeństwo, warunki pracy i rozwój pracowników. W tym roku nagrody przyznano po raz dwudziesty – dla Banku Millennium to już 9 tytuł z rzędu. Ogólnopolski program Solidny Pracodawca Roku to projekt badawczy w dziedzinie HR, który wyróżnia najlepszych pod względem polityki personalnej i rozwiązań pracowniczych pracodawców.
Millennium z tytułem „Europejskiego Lidera Różnorodności 2023” Financial Times
W rankingu przygotowanym przez Financial Times i Statistę otrzymaliśmy tytuł „Europejskiego Lidera Różnorodności 2023”. Tym samym po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie pracodawców z Europy, którzy wspierają i promują różnorodność. Firmy wyróżnione w rankingu wyłoniono na podstawie rekomendacji ich pracowników. Ranking Financial Times i Statisty opiera się na wynikach niezależnego badania wśród ponad 100 tys. pracowników instytucji i firm z 16 europ. krajów.
Beata Krupińska – Dyrektorem Marketingu 2021/2022 roku
Wydawca serwisu Mediarun.com od lat informuje rynek o najważniejszych trendach i zmianach w branży digitalowej i marketingowej w Polsce. W tym roku, po raz jedenasty nagrodził najlepszych ekspertów marketingu z różnych branż i stanowisk. Nagrodę w kategorii specjalnej – Long Time Marketing Excellence otrzymała Beata Krupińska, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Banku Millennium.
Jarek Hermann wizjonerem rynku Miesięcznika Finansowego Bank
Członek Zarządu Banku Millennium odebrał prestiżowe wyróżnienie na konferencji IT@Bank wyzwania przyszłości. Wyróżnienie zostało przyznane za aktywne wspieranie i budowanie inicjatyw dla sektora bankowego na polskim rynku. Działania Jarka Hermanna podnoszą świadomość i wiedzę na temat cyfryzacji, platform chmurowych oraz adopcji nowoczesnych technologii w Polsce. Kapituła nagrody doceniła również jego działania w zakresie równouprawnienia kobiet i mężczyzn w biznesie.
I miejsce w kategorii Excellence in Workforce Engagement
Podczas międzynarodowej gali Verint Innovate Awards 2022, nagrodę odebrały Monika Jawor i Marta Karpińska z Departamentu Bankowości Bezpośredniej. Uznanie jury Bank otrzymał za skuteczne wdrożenie projektu technologii speech analytics, która umożliwia analitykę i automatyczną ocenę rozmów przez system rozmów telefonicznych na podstawie słów klientów i konsultantów.
Bank Millennium blisko podium w rankingu „Bank Przyjazny Firmie” Forbesa
Strategia mocnego postawienia na rozwój w segmencie klientów firmowych przynosi efekty. Zajęliśmy zaszczytne 4. miejsce w rankingu „Bank Przyjazny Firmie”. Wyróżniliśmy się też największym awansem w porównaniu do ubiegłego roku. Wyprzedziliśmy konkurentów, którzy od lat są postrzegani jako „banki dla przedsiębiorców”.
Bank Millennium z tytułem „Spółki Świadomej Klimatycznie 2022”
Bank Millennium uzyskał tytuł „Spółki Świadomej Klimatycznie 2022” w ramach Badania Świadomości Klimatycznej Spółek przeprowadzonego na podstawie treści raportów za rok 2021. Bank otrzymał 8,17 pkt. i tym samym uplasował się na 7. miejscu spośród 152 spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Badanie Świadomości Klimatycznej Spółek to wspólny projekt Fundacji Standardów Raportowania, Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych i Bureau Veritas, prowadzony przy współpracy merytorycznej z firmą MATERIALITY.