Mimo rekordowych obciążeń kosztami regulacyjnymi, podatkowymi i rezerwami na kredyty frankowe, w 2022 roku osiągnęliśmy dobre wyniki operacyjne i biznesowe. Pokazuje to siłę działalności podstawowej oraz modelu biznesowego, który pozwala na konsekwentne generowanie przychodów i rozwój Banku.
Skuteczni wobec wyzwań -
siła modelu biznesowego w trudnym 2022 roku


List Prezesa


Serdecznie zapraszam do lektury Raportu Rocznego za 2022 rok – rok pełen niepewności i nieprzewidywalności, rok piątej fali pandemii, wojny w Ukrainie, jedenastu podwyżek stóp procentowych, dwucyfrowej inflacji i bezprecedensowych strat sektora wynikających z kosztów wakacji kredytowych. Okazało się, że niezależnie od skali turbulencji potrafimy im sprostać – robimy swoje, zaspokajamy potrzeby klientów i realizujemy uzgodnioną wcześniej strategię. Nie byłoby to możliwe bez fantastycznego zespołu pracowników, którzy swoim codziennym zaangażowaniem współtworzyli te osiągnięcia. Serdecznie im za to dziękuję.
Wyniki


-
+23% r/r
wynik odsetkowy
(+72% po korekcie o koszt wakacji kredytowych) -
39,3%
wskaźnik koszty/dochody
(skorygowany wskaźnik K/D z wyłączeniem wakacji kredytowych oraz kosztów związanych z hipotekami walutowymi pozostał na niskim poziomie około 36%) -
+7% r/r
Depozyty
-
4,5%
NPL
stabilna jakość portfela
Innowacyjność i jakość
Szybko zmieniające się otoczenie miało w 2022 roku duży wpływ na działania Banku w obszarze obsługi klienta, zakresu oraz jakości produktów i usług. Punktem wyjścia była gruntowna analiza trendów rynkowych, nowych potrzeb klientów i podejścia do bankowania.
-
Sukces mierzony satysfakcją klientów
Zgodnie z wynikami wewnętrznego badania satysfakcji 93% klientów detalicznych było zadowolonych ze współpracy z Millennium. Wskaźnik NPS w 2022 roku wyniósł 50.
-
Przyjazny bank
Prowadzone przez Bank Millennium działania jakościowe zostały docenione w jednym z najbardziej prestiżowych rankingów jakości obsługi – badaniu Newsweeka.
-
Innowacyjne usługi
Stawiamy na digitalizację usług, z silnym akcentem na rozwiązania omnikanałowe, w tym łączące kanały elektroniczne z tzw. kanałami ludzkimi.
-
Oferta dostosowana do potrzeb klientów
Bank Millennium i Spółki Banku posiadają w swojej ofercie produkty i usługi umożliwiające poprawę warunków życia klientów, ułatwiające zarządzanie finansami i oszczędzanie, a także przyjazne środowisku naturalnemu
-
Bankowość bez barier
Celem Banku jest niwelowanie barier cyfrowych i fizycznych w dostępie do usług finansowych i pozafinansowych.


Środowisko,
Społeczeństwo, Zarządzanie
W 2022 roku przyjęliśmy Strategię ESG Grupy Banku Millennium na lata 2022-2024. Strategia ta stanowi rozwinięcie i uszczegółowienie celów środowiskowych, społecznych oraz z zakresu ładu korporacyjnego zaprezentowanych w Strategii na lata 2022 – 2024 „Millennium 2024: Inspirują nas ludzie”.
ZOBACZ WIĘCEJ