
Strategia 2021 i jej realizacja
Zmiany otoczenia gospodarczego, bezprecedensowe w swojej skali, spowodowane wybuchem pandemii COVID-19 na początku 2020 roku, w połączeniu z dynamicznymi zmianami zachowań klientów doprowadziły do gwałtownego wzrostu liczby wyzwań, przed którymi stają banki, ograniczyły przewidywalność a także zwiększyły niepewność do wyjątkowego poziomu. W tej sytuacji, Grupa BM podjęła decyzję o przedłużeniu strategii na lata 2018-20 o dodatkowy rok i o przygotowaniu nowej na lata 2022-2024.
Zdecydowana większość celów wyznaczonych na 2021 r. została osiągnięta, a wiele z nich zostało przekroczonych, jak przedstawiono poniżej.
2021 - ROK TRANSFORMACJI PRZED WPROWADZENIEM NOWEJ STRATEGII
Szybka odbudowa wyników biznesowych
Nasze cele na 2021 r.:
- Poprawa wyników biznesowych poprzez lepsze kształtowanie cen i wzrost sprzedaży produktów kluczowych
- Dwucyfrowy wzrost sprzedaży kredytów gotówkowych
- Sprzedaż kredytów hipotecznych powyżej 7 mld zł
- Wzrost portfela kredytów korporacyjnych >1,1 mld zł
Realizacja celów w 2021 r.:
+57% r/r
portfelem frankowym
+21% r/r
gotówkowych
9,8 mld zł
Koncentracja na sprawności operacyjnej
Nasze cele na 2021 r.:
- Nowy program wydajności operacyjnej: restrukturyzacja procesów, automatyzacja, standaryzacja i uproszczenie
- # radykalna produktyność
- Kalibracja sieci oddziałów po 21% redukcji w 2020
- Wsk. koszty/dochody na poziomie ok. 47%
Realizacja celów na 2021 r.:
-8% w ciągu roku
46%
koszty/dochody
Pełna cyfryzacja
Nasze cele na 2021 r.:
- Poszerzenie bazy klientów cyfrowych poza obecne segmenty wiekowe
- Zwiększenie udziału klientów cyfrowych do ponad 80% do końca roku 2021
- 80% „end-to-end” procesów sprzedaży na platformach cyfrowych
- Utrzymanie najwyższego poziomu „customer digital experience”
Realizacja celów na 2021 r.:
>80%
Konto Junior 360°
Dodatkowo Millennium Bank Hipoteczny, zgodnie z planem, rozpoczął działalność operacyjną w 2021 r., umożliwiając rozpoczęcie przygotowań do przeniesienia kredytów hipotecznych.