Bank Millennium rozwija usługi w duchu wielokanałowości i stawia w swoich procesach na rozwiązania mobilne. W 2021 roku Bank usprawniał dotychczasowe procesy, ale zostały też wdrożone nowe rozwiązania wspomagające klientów w codziennym zarządzaniu finansami na telefonie czy komputerze. Bank kontynuował też działania edukacyjne podjęte wraz z początkiem pandemii, których celem jest wspieranie klientów w korzystaniu z usług online. W projekcie digitalizacji uwzględniono przede wszystkim osoby, które dotychczas preferowały obsługę w oddziałach. Drugą ważną grupą włączoną w te działania były osoby korzystające z kanałów elektronicznych w ograniczonym zakresie. Do klientów kierowano kampanie promujące wygodne rozwiązania online również spoza bankowości, np. Profil Zaufany.
Otwieranie konta online. Obecnie nowi klienci mogą korzystać z trzech ścieżek online, aby otworzyć konto osobiste w Banku Millennium. Konto można otworzyć w pełni zdalnie na urządzeniu mobilnych „na selfie” lub logując się do innego banku, aby potwierdzić tożsamość. W tych procesach konto jest aktywne w ok. 15 minut wysłania wniosku. Jeśli klient skorzysta z trzeciej możliwej ścieżki – wypełnia wniosek online na stronie banku i podpisuje dokumenty dostarczone przez kuriera. Prawie jedna trzecia nowych klientów otwiera konto bieżące bez wizyty w oddziale, z czego prawie połowa potwierdza tożsamość logując się do innego banku.
Procesy pożyczkowe. W 2021 Bank w dalszym usprawniał procesy kredytowe dostępne w kanałach online oraz w modelu sprzedaży hybrydowej – rozpoczętej w placówce lub podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a zakończonej podpisaniem umowy w Millenecie lub aplikacji mobilnej. Oprócz usprawnień widocznych dla klientów, Bank wprowadził zmiany, które ułatwiają sprzedaż hybrydową pracownikom oddziałów i konsultantom infolinii. Udział kanałów cyfrowych w sprzedaży pożyczki gotówkowej w 2021 roku wyniósł aż 69% (w 2020 było to 49%). Bank wprowadził również ankietę satysfakcji w procesie pożyczki gotówkowej. W ankiecie klienci mogą wyrazić swoje oczekiwania i zrecenzować proces. Klienci z dostępem do bankowości elektronicznej, ale bez konta bieżącego zyskali możliwość otwarcia konta bezpośrednio na procesie pożyczkowym. Rok 2021 przyniósł również zmiany w procesie konsolidacji zewnętrznych zobowiązań. Bank rozbudował proces online oraz w sprzedaży hybrydowej.
Cyfrowe hipoteki. W 2021 Bank Millennium kontynuował projekt digitalizacji kredytów hipotecznych. Rozwiązania w tym obszarze są wprowadzane od kilku lat, a prace nad cyfryzacją procesu wnioskowania są obecnie najbardziej intensywne. Bank zaprojektował i wdrożył szereg udogodnień, które znacząco zoptymalizowały procesowanie kredytów hipotecznych i pozytywnie wpłynęły na doświadczenia klientów. Klienci składający wniosek o kredyt mogą zatwierdzić wniosek o udzielenie informacji o kredycie kodem SMS oraz śledzić status tego wniosku w aplikacji mobilnej i w serwisie internetowym Millenet – każdorazowo otrzymują informację, gdy status wniosku się zmieni. Klienci mogą również skorzystać z e-operatu, czyli wygodnego, elektronicznego procesu wyceny nieruchomości. W listopadzie 2021 roku Bank udostępnił możliwość zdalnego załączania zewnętrznych polis ubezpieczeniowych w bankowości elektronicznej dla klientów z kredytem hipotecznym.
Produkty inwestycyjne. Klienci Banku Millennium mogą inwestować oszczędności z poziomu komputera, tabletu lub telefonu. W 2021 roku Bank rozbudował ofertę produktów inwestycyjnych dostępnych online, przede wszystkim w aplikacji mobilnej. Obecnie w ofercie Banku dostępne są: pojedyncze fundusze inwestycyjne Millennium TFI (dla klientów z segmentów Prestige i Private również fundusze zewnętrznych towarzystw); gotowe plany inwestycyjne o różnym poziomie ryzyka, lokaty strukturyzowane. Również ankietę MiFID można wypełnić i zaktualizować online. Niektóre dyspozycje na funduszach zlecane w oddziale klienci mogą wygodnie potwierdzać w aplikacji mobilnej, bez konieczności podpisywania papierowych dokumentów.
Autoryzacja Mobilna w oddziałach. W 2021 roku poszerzony został zakres dyspozycji, które klienci mogą potwierdzać w oddziałach w swoim telefonie za pomocą Autoryzacji Mobilnej, bez podpisywania papierowych wydruków.