Raport finansowy i ESG

Komunikacja z interesariuszami

[GRI 102-43], [GRI 102-44] Oczekiwania i opinie interesariuszy uwzględniane są przy wprowadzaniu innowacji i usprawnień zarówno w produktach i usługach, jak i działalności Banku. W 2021 roku Bank przeprowadził aktualizację matrycy istotnych tematów w ramach szeroko zakrojonego dialogu z przedstawicielami różnych grup interesariuszy. Szczegółowo proces ten został opisany w rozdziale „Definiowanie treści raportu – dialog z interesariuszami” niniejszego raportu.

Informacje zwrotne od interesariuszy pozyskiwane są ponadto z wymienionych poniżej źródeł:

Interesariusz Kanały komunikacji Zgłoszone tematy Działania Banku

INWESTORZY I ANALITYCY RYNKU

  • Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy
  • Roadshows i konferencje
  • Spotkania
  • Komunikaty giełdowe i prasowe
  • Przejrzystość działania, łatwy i szybki dostęp do informacji o Banku, etyczna i odpowiedzialna społecznie działalność
  • Stosowanie się do zasad ładu korporacyjnego, zapewnienie przejrzystości, bezpieczeństwa i etyki działania, szybka wymiana informacji przez wiele kanałów komunikacji z akcjonariuszami.

KLIENCI

  • Oddziały, bankowość internetowa
    i mobilna,
  • Internet, portale społecznościowe,
  • Infolinia
  • Reklamacje
  • Badania satysfakcji
  • Wysoka jakość oferowanych produktów i usług, etyczny marketing i sprzedaż, bezpieczeństwo powierzonych środków, łatwość korzystania z produktów i komunikacji z Bankiem, udogodnienia w dostępie do usług Banku i usług pozabankowych.
  • Łatwy, szybki i nieograniczony barierami dostęp do usług bankowych i pozabankowych, etyczna reklama i sprzedaż, jasne informowanie o warunkach korzystania z usług, łatwy kontakt z Bankiem, zapewnienie bezpieczeństwa środków klientów.
 

PRACOWNICY

  • Intranet, internet, portale społecznościowe
  • System zgłaszania nieprawidłowości Whistleblowing
  • Analizy rynkowe
  • Ocena pracownika
  • Stabilność zatrudnienia i możliwość rozwoju zawodowego, uczciwe wynagradzanie, przyjazne warunki pracy, możliwość angażowania się w działania społeczne.
  • Komunikacja
    z pracownikami
    i odpowiadanie na ich oczekiwania, programy rozwoju kompetencji zawodowych, programy dla rodziców, dofinansowanie aktywności pozapracowych, oferta wolontariatu pracowniczego.

DOSTAWCY / PARTNERZY BIZNESOWI

  • Okresowe spotkania
  • Telefon, e-mail
  • Negocjacje i realizacja umów
  • Uczciwe zasady wyboru
    i współpracy z dostawcami.
  • Stosowanie obiektywnych procedur wyboru dostawców; terminowa realizacja postanowień umowy; wybór dostawców
    z uwzględnieniem kryteriów etycznych
    i środowiskowych.

OTOCZENIE SPOŁECZNE

  • Oferty dotyczące współpracy
  • Spotkania ze studentami
  • Wolontariat pracowniczy
  • Wspieranie projektów społecznych przez firmę i jej pracowników.
  • Merytoryczne
    i finansowe wspieranie projektów społecznych; edukacja finansowa; zachęcanie pracowników do udziału w akcjach społecznych
    i wolontariacie.

ŚRODOWISKO (ORGANIZACJE ZAJMUJĄCE SIĘ OCHRONĄ ŚRODOWISKA)

  • Rankingi środowiskowe
  • Monitorowanie zmian w trendach rynkowych oraz ustawodawstwie
  • Redukowanie własnego negatywnego wpływu na środowisko, odpowiedzialne finansowanie projektów, edukacja ekologiczna.
  • Monitorowanie
    i redukowanie wpływu na środowisko, zasady finansowania projektów mających wpływ na środowisko, programy edukacji ekologicznej.

REGULATORZY (KNF, BFG, UOKIK, NBP, KSF)

  • Raporty
  • Korespondencja
  • Kontrole nadzorcze
  • Zalecenia dotyczące komunikacji z klientami, raporty z działalności Banku, ocena ryzyka związanego z działalnością Banku.
  • Raportowanie oraz wdrażanie zaleceń organizacji nadzorczych.

Wyniki wyszukiwania