Jesteśmy najbardziej klientocentrycznym bankiem, który nieustannie się rozwija. Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem na skalę masową

Model biznesowy i model tworzenia wartości
Model biznesowy
Bank Millennium prowadzi działalność w oparciu o model biznesowy bazujący na pięciu filarach:
Jesteśmy liderem cyfrowej bankowości, oferując połączenie szerokiego zakresu dotarcia i wysokiej jakości usług.
Jesteśmy jednym z najszybciej rosnących banków w zakresie pozyskiwania klientów z główną relacją.
Mamy wiodący efektywny kosztowo model biznesowy, zbudowany na najnowszej technologii i elastyczny pod kątem zmian i wzrostu skali Banku.
Posiadamy elastyczny model operacyjny, kulturę organizacyjną umożliwiającą szybkie reagowanie oraz kompetencje cyfrowe i analizy danych.
[GRI 102-16] Fundamentem modelu biznesowego są wartości firmy: budowanie relacji opartych na zaufaniu, pasja do jakości i innowacyjności, rozwój pracowników i promowanie współpracy oraz ambicja, by zawsze mierzyć wyżej
Model tworzenia wartości
Kapitały, które posiada Grupa Banku Millennium, pozwalają na rozwój biznesu z jednoczesnym tworzeniem wartości dla Interesariuszy.
Kapitały Grupy Banku Millennium…
- 97,2 mld zł zobowiązania ogółem Grupy
- 6,7 mld zł środki własne Grupy
- 103,9 mld zł aktywa ogółem Grupy
Przyjazne miejsce pracy, nastawienie na rozwój pracowników, dbałość o różnorodność.
- 7 079 – liczba pracowników Grupy
- 38,9 – średnia liczba godzin szkoleniowych na pracownika Grupy rocznie
- Obowiązkowe szkolenia z Kodeksu Etycznego
- Laureaci licznych konkursów z zakresu jakości obsługi
- Nowoczesna infrastruktura, przyjazne środowisku rozwiązania w siedzibach
Kultura szybkiego reagowania na zmiany (agility), nowoczesna infrastruktura i systemy IT, cyfryzacja i optymalizacja procesów pozwalające na tworzenie innowacyjnych produktów i oferowanie wysokiej jakości usług, efektywność kosztowa organizacji.
- Nastawienie na rozwój i innowacje, z pełnym zrozumieniem potrzeb klienta
- Aktywny rozwój usług otwartej bankowości
- 46,2% wskaźnik koszty/dochody Grupy
- Ograniczanie zużycia zasobów, dbałość o obniżanie poziomu emisyjności budynków
Inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne i innowacje, większość rozwoju IT wewnątrz Banku, wewnętrzny start-up goodie, wewnętrzny zespół UX Design.
- Nowa strategia biznesowa na lata 2022-2024 – kwestie ESG są jej częścią
- System bankowości internetowej Millenet oraz aplikacja mobilna są projektowane z myślą o użytkownikach i wspólnie z nimi, w duchu podejścia Human-Centred Design
- Współpraca z uczelniami
- Rozbudowany program szkoleń wewnętrznych
Jakość relacji z otoczeniem, reputacja Banku, bezpieczeństwo transakcji, zwiększanie świadomości finansowej społeczeństwa.
- 94% klientów detalicznych zadowolonych z usług Banku
- Blisko 1,6 mln zł przekazane przez Grupę Banku Millennium na darowizny i sponsoring w 2021 roku
- Działania edukacyjne dla klientów zakresie bezpieczeństwa cyfrowego
- Programy edukacji finansowej Fundacji Banku Millennium oraz wsparcie społeczności lokalnych w ramach wolontariatu pracowniczego
…pozwalają na rozwój biznesu poprzez:
- Optymalizację i cyfryzację procesów
- Umożliwienie dostępu do usług pozabankowych
- Kreowanie kultury pracy umożliwiającej szybkie reagowanie na zmiany
- Wprowadzanie produktów i usług bankowych ułatwiających codzienne życie
- Stworzenie inteligentnej platformy zakupowej goodie
- Rozwój organiczny i synergie po połączeniu z Euro Bankiem
...i tworzą wartość dla Interesariuszy:
Bankowość dla wszystkich – brak barier fizycznych, infrastrukturalnych i cyfrowych
- Stały rozwój usług bankowości internetowej i mobilnej
- 70% oddziałów dostępnych dla osób z niepełnosprawnością
- 100% bankomatów dostępnych dla osób z niepełnosprawnością
- Nagroda „Wrocław bez barier” dla Banku Millennium
- Złoty listek CSR tygodnika „Polityka” – nagroda dla firm o najwyższych standardach odpowiedzialności społecznej
Pozabankowe funkcjonalności cyfrowe, np. e-administracja
- Ponad 1 mln klientów z dostępem do e-administracji. Aplikacja mobilna jako centrum zarządzania codziennymi sprawami, nie tylko finansowymi
Wysoka jakość usług
- 51 – NPS dla klientów detalicznych
- Najlepszy Bank w Polsce w 2021 roku wg magazynu „Global Finance”
- W ostatniej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” Bank Millennium zajął pierwsze miejsce w kategorii głównej „Bank dla Kowalskiego” i drugie miejsce w kategorii „Bankowość zdalna”
Wskaźnik fluktuacji
- 4% – wskaźnik fluktuacji
Edukacja i rozwój
- Millennium Campus – program rozwoju wiedzy i kompetencji, którego celem jest wspieranie wzrostu innowacyjności w organizacji. Propozycja udziału w programie kierowana jest do wszystkich pracowników.
Poszanowanie różnorodności
- Bank został ujęty w rankingu „Europejskich liderów różnorodności 2022”. W najnowszym zestawieniu Financial Times z 15 tysięcy europejskich firm wyłoniono 850 pracodawców, którzy wspierają i promują różnorodność w swoich organizacjach.
Rentowność
- 13,6 – zwrot z kapitału ROE (skorygowany o istotne zdarzenia jednorazowe)
Solidna baza kapitałowa
- 17,1% – TCR (łączny wskaźnik kapitałowy)
Wysokie standardy zarządzania ESG
- Członek WIG-ESG na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, przestrzeganie Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW i Zasad Ładu Korporacyjnego
Etyczna współpraca
- 83% zapłaconych faktur w przedziale do 30 dni
Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw
- 100% nowo zawieranych umów z klauzulą zobowiązującą dostawców do stosowania zasad Kodeksu Etycznego Grupy Banku Millennium
Fundusz wsparcia dla pracowników
- 1 mln zł w Specjalnym Funduszu Wsparcia dla Pracowników Grupy Banku Millennium na wypadek zarażenia COVID-19 (zasilenie środkami Banku) – fundusz utworzony w 2020 roku, środki z niego udostępniane na bieżąco także w 2021 roku.
Edukacja finansowa
- W listopadzie i grudniu 2021 roku, w ramach siódmej już edycji projektu „Finansowy Elementarz”, Fundacja Banku Millennium przeprowadziła 200 warsztatów, odwiedzając 54 przedszkola.
- W spotkaniach wzięło udział ponad 5 tysięcy przedszkolaków w wieku od 3 do 6 lat.
Promocja kultury
- Bank Millennium jest mecenasem festiwalu filmów dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity od 16 lat i podpisał porozumienie o przedłużeniu współpracy na lata 2022-2024.
- We wrześniu 2021 roku odbyła się 18. edycja festiwalu Millennium Docs Against Gravity, po raz drugi w historii w formule hybrydowej. Hybrydowa edycja festiwalu w 2021 roku przyciągnęła łącznie 134 000 widzów.
- Nagroda Złoty Dźwigacz Kultury za mecenat nad festiwalem Sacrum Profanum
Minimalizacja wpływu na środowisko
- Cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych określone w nowej strategii biznesowej
- Ograniczanie zużycia zasobów i emisyjności zajmowanych budynków
- Od wdrożenia Autoryzacji Mobilnej klienci wykonali około 1,6 mln operacji, co pozwoliło zrezygnować z papierowych wydruków i zaoszczędzić 32 tys. ryz papieru
- Nowa siedziba centrali we Wrocławiu, spełniająca wysokie ekologiczne standardy
- Modelowy ekologiczny oddział w Gdańsku