- Obsługa zorientowana na klienta, skoncentrowana na doskonałej jakości, dalszym uproszczeniu procesów i prostym języku komunikacji, najlepszym w swojej klasie doświadczeniu cyfrowym (CX) i omnikanałowym
- Bankowość bez barier i dostępna dla osób z niepełnosprawnością

ESG integralną częścią nowej strategii na lata 2022-2024
[GRI 102-15] Zagadnienia ESG (Environmental, Social, Governance) od lat są integralną częścią strategii biznesowej Grupy Banku Millennium. W związku z pandemią, rok 2021 potraktowano jako przejściowy przed wejściem w życie nowej strategii, jednak tematyka zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu niezmiennie pozostała częścią strategii biznesowej Grupy. Podejście do zarządzania zrównoważonym rozwojem szeroko omówione jest w części „Ład korporacyjny” niniejszego raportu.
W nowej strategii Bank po raz pierwszy określił cele w zakresie ochrony klimatu. Bank jest dobrze przygotowany do redukcji o 50% własnych emisji gazów cieplarnianych w 2022 roku w porównaniu z 2020 rokiem. Osiągnięcie neutralności klimatycznej w odniesieniu do emisji własnych Banku planowane jest do 2027 roku, pełnej neutralności klimatycznej do roku 2050. Grupa Banku Millennium będzie także aktywnie wspierać klientów w prowadzonej przez nich dekarbonizacji oraz udzieli w ciągu kolejnych 3 lat 2 mld złotych finansowania dla klientów Banku i Grupy Kapitałowej Banku na projekty zrównoważone i transformacyjne. W działania na rzecz środowiska, w tym finansowanie energooszczędnych inwestycji, Bank angażuje się od lat. Szeroko te kwestie omówione są w części „Środowisko” niniejszego raportu.
Jako instytucja, którą inspirują ludzie i ich potrzeby, Bank w nowej strategii stawia sobie za cel m.in. bycie pracodawcą pierwszego wyboru, dbałość o dostępność usług dla wszystkich klientów oraz słuchanie i wspieranie lokalnej społeczności. Jako odpowiedzialny członek społeczności, Bank będzie kontynuował program edukacji finansowej Fundacji Banku Millennium skierowany do dzieci i ich rodziców, ponad trzydziestoletnią tradycję mecenatu kultury oraz wspieranie społecznych inicjatyw pracowników Grupy Banku Millennium na rzecz ich lokalnego otoczenia.
W procesach zarządzania Bank nieustająco dba o zachowanie wysokich standardów etycznych, a także o bezpieczeństwo i przejrzystość relacji z klientami. Bank stale rozwija procesy zarządzania ryzykiem, biorąc pod uwagę również dynamicznie zmieniające się wyzwania w zakresie ryzyk klimatycznych. W Strategii Zarządzania Ryzykiem na lata 2022-2024 zaakceptowanej przez Radę Nadzorczą Banku zostały określone ramy Apetytu na Ryzyko dla wybranych czynników ryzyka ESG: poziomu emisji własnych, różnorodności oraz inicjatyw społecznych.

Aspiracją Grupy Banku Millennium jest dalsze osiąganie ambitnych celów w najbliższych latach
- Ulepszony EVP (Employee Value Proposition), w tym rozwój hybrydowego modelu pracy, zarządzanie talentami w oparciu o ścieżki kariery tworzące nowe możliwości i najwyższą jakość warunków pracy
- Samorozwój i szkolenia dostosowane do potrzeb pracowników
- Regularne badania opinii pracowników
- Edukacja finansowa dla dzieci i ich rodziców
- Inicjatywy kulturalne jako ponad 30-letnia tradycja
- Wspieranie inicjatyw społecznych pracowników z korzyścią dla ich lokalnego środowiska
- Regularnie aktualizujemy Kodeks Etyki i oceny zgodności
- Podejmujemy środki mające na celu zwiększenie przejrzystości i wiarygodności relacji biznesowych z klientami
- Wdrażamy zaawansowany system informatyczny AML
- Wprowadzamy wskaźniki zrównoważonego rozwoju w oświadczeniach dotyczących apetytu na ryzyko
- Uwzględniamy ocenę ryzyka klimatycznego w polityce ryzyka
- Przeprowadzamy testy warunków skrajnych
Strategia „Inspirują nas ludzie” na lata 2022-24 jest dostępna na stronie Banku tutaj.