Na początku pandemii koncentrowaliśmy się z jednej strony na utrzymaniu ciągłości obsługi klientów, z drugiej na reagowaniu na ich nowe potrzeby związane ze zmienioną sytuacją dotyczącą ich działalności. W trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów ograniczone zostały bezpośrednie spotkania, jednak obsługa bankowa była prowadzona w pełnym zakresie we wszystkich lokalizacjach. Doradcy Bankowi, Specjaliści Produktowi oraz Konsultanci Obsługi Przedsiębiorstw zintensyfikowali w tym okresie kontakty z klientami poprzez kanały elektroniczne i telefoniczne, zapewniając ciągłość wsparcia i obsługi bankowej, a także aktywnie informując o dostępnych programach pomocowych dla przedsiębiorstw.
Już na początku kwietnia wprowadzona została możliwość zastosowania elektronicznego podpisu kwalifikowanego do umów, wniosków, zaświadczeń dotyczących umów kredytowych oraz umów zabezpieczeń, bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowania handlu i produktów skarbowych. Dzięki temu zapewniliśmy zdalny i bezpieczny obieg dokumentów bankowych, uniezależniający obie strony od ewentualnych trudności z przekazywaniem dokumentów papierowych. W czwartym kwartale 2020 roku 43% umów podpisanych zostało z wykorzystaniem podpisu elektronicznego. Równolegle obserwowaliśmy wzrost wykorzystania kanałów zdalnych w pełnym zakresie funkcjonalności. Liczba użytkowników Millenet wzrosła o 12,2% a aplikacji mobilnej o 15,8%. Liczba kolejnych rachunków otwieranych samodzielnie przez klientów w aplikacji internetowej wzrosła w 2 kwartale do 87%, liczba kart wydawanych zdalnie kształtuje się na poziomie 50% a wniosków dotyczących cash management 60%. Rosło również zainteresowanie klientów korzystaniem z elektronicznych zleceń udzielenia gwarancji i otwarcia akredytywy przy użyciu internetowej platformy Finansowanie handlu on-line osiągając poziom 90%. Wolumen transakcji procesowanych na platformie Forex Trader wzrósł o 41% i przekroczył w końcówce roku 1 mld zł miesięcznie.
Pięciokrotnie wzrosła liczba przedsiębiorców korzystającej z usług automatycznej integracji systemów finansowo-księgowych z systemem transakcyjnym banku – Millenet Link. Działy księgowe otrzymują konkretne korzyści, takie jak np. automatyczne (bez konieczności logowania do systemu bankowego) zasilanie systemu księgowego danymi o operacjach zaksięgowanych na rachunkach: wczytywanie wyciągów, pobieranie historii operacji o dowolnej porze dnia czy też aktualizacja salda.