Bank Millennium gruntownie odświeżył kilka najpopularniejszych usług, takie jak przelewy czy wnioskowanie o kredyt gotówkowy, wprowadził też nowe rozwiązania i usługi w serwisach online, z produktami inwestycyjnymi na czele. Do obsługi w placówce włączone zostały elementy wykorzystujące kanały elektroniczne, jak autoryzacja transakcji przy użyciu aplikacji mobilnej.
Dodatkowo w czasie pandemii wzmocnione zostały działania edukacyjne, wspierające Klientów w korzystaniu z kanałów online. W odpowiedzi na zwiększoną potrzebę korzystania z usług online w związku z lockdownem na portalu Banku powstał serwis dostępny pod adresem www.bankmillennium.pl/pierwszykrokonline. Równolegle w oddziałach i bankomatach ruszyła kampania „Pierwszy krok online”, zachęcająca do korzystania z kanałów cyfrowych. Działania digitalizacyjne wpisały się w strategię całego Banku. Również pracownicy oddziałów (z pomocą Ambasadorów Digital) proaktywnie wspierają Klientów w stawianiu pierwszych kroków w bankowości elektronicznej.
Nowy formularz przelewu. Bank Millennium odświeżył najczęściej wybieraną przez Klientów usługę w bankowości elektronicznej, czyli przelewy krajowe. Wprowadzone zmiany pozwalają realizować płatności jeszcze szybciej. Jedną z istotniejszych jest sam wygląd formularza, który został uproszczony do trzech pól. Formularz dynamicznie rozwija się wraz z postępem wypełniania. Jednocześnie redukuje do minimum ilość potrzebnych do wprowadzenia danych.
Nowy proces pożyczki gotówkowej. Bank Millennium odświeżył proces wnioskowania o produkty pożyczkowe zgodnie z podejściem wielokanałowe (omnichannel). O dodatkowe środki można wnioskować poprzez dowolny kanał w pełni zdalnie lub hybrydowo – online ze wsparciem pracownika infolinii lub placówki. Proces agreguje w udoskonalonej formie, na jednym wniosku, dotychczasowe opcje jak zdalna zgoda współmałżonka czy konsolidacja zewnętrznych pożyczek, a wkrótce również np. rozwiązania ułatwiające dopasowanie kwoty pożyczki i wysokości raty do możliwości finansowych klienta. Dodatkowo rozwiązanie w systemie internetowym i aplikacji mobilnej wyróżnia nowoczesny i intuicyjny design.
Podgląd statusu wniosku hipotecznego. W Millenecie i aplikacji mobilnej Klient może w dowolnym momencie sprawdzić postęp złożonego wniosku o kredyt hipoteczny. Dodatkowo otrzymuje powiadomienie każdorazowo w momencie zmiany statusu wniosku. Dodatkowo Bank udostępnił nakładkę do aplikacji mobilnej umożliwiającą podgląd wniosku dla nie-klientów. Funkcja umożliwia też łatwy sposób kontaktowania się online z pracownikiem Banku procesującym wniosek. Jest to pierwszy etap projektu szerszej digitalizacji hipotek w Banku.
Produkty inwestycyjne dostępne online. Bank Millennium umożliwił Klientom inwestowanie z poziomu bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Klienci mogą z poziomu komputera, tabletu lub telefonu nabyć Program Inwestycyjny Millennium lub założyć lokatę strukturyzowaną. W oba procesy wpleciona jest ankieta MIFID, którą również można wypełnić wygodnie online oraz lepiej dopasować produkty do swoich możliwości, wiedzy i doświadczenia.
Otwarcie konta za pomocą selfie. Bank Millennium dał nowym Klientom możliwość zdalnego otwierania konta osobistego z wykorzystaniem potwierdzenia tożsamości na podstawie zdjęć dowodu osobistego i selfie. Konto zostaje założone w kilka minut, bez konieczności kontaktu z konsultantem czy drukowania dokumentów. Na adres e-mail nowego Klienta zostaje przesłana instrukcja, jak zacząć korzystać z kanałów elektronicznych.
Odzyskanie danych do logowania. Aby jak najbardziej ułatwić klientom logowanie do konta, Bank Millennium udostępnił na stronie internetowej proces bezpiecznego odzyskiwania danych do logowania do bankowości internetowej (loginu i hasła).
Autoryzacja Mobilna w oddziałach. W ramach podejścia omnichannel Bank Millennium udostępnił możliwość potwierdzania części transakcji realizowanych w oddziałach za pomocą Autoryzacji Mobilnej. Tym samym klient zamiast składać podpis na potwierdzeniu papierowym, zatwierdza ją w swoim telefonie z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Banku Millennium.
Wakacje kredytowe. W odpowiedzi na sytuację gospodarczą spowodowaną pandemią Bank Millennium udostępnił klientom indywidualnym wniosek online o odroczenie spłaty rat kredytu przez trzy miesiące, a w następnie możliwość przedłużenia wakacji kredytowych o kolejne trzy miesiące.
Limity transakcji. W odpowiedzi na oczekiwania Klientów dodaliśmy możliwość ustawienia Limitu mobilnego i limitów BLIK w aplikacji mobilnej. Oprócz tego maksymalne dzienne limity transakcji w Millenecie i aplikacji mobilnej zostały dwukrotnie podwyższone.
System działający 24/7. Bank Millennium wydłużył procesowanie operacji w godzinach nocnych. Tym samym przelewy własne zlecane w tych godzinach od razu znajdą się na wskazanych kontach, a przelewy zewnętrzne są księgowane na bieżąco. Założenie lub zerwanie lokaty oraz produktów inwestycyjnych jest od razu widoczne na koncie, niezależnie, o jakiej porze Klient dokonuje dyspozycji.
Zmiany w obsłudze czatów. Bank Millennium rozpoczął projekt usprawnienia działania live-chatu, który jest najchętniej wybieranym kanałem komunikacji zwłaszcza w aplikacji mobilnej (średnio 25 tys. czatów w miesiącu, co stanowi ok. 50% wszystkich, również tych w Millenecie i na portalu). Wdrożona została nowa platforma, w pełni zintegrowaną z systemem obsługi Klientów w Contact Center. Ta zmiana korzystnie wpływa również na pracę konsultantów, którzy zyskali dodatkowe narzędzia, m.in. do zaawansowanego zarządzania kolejką zgłoszeń. W 2021 roku ten kanał obsługi klienta stanie się jeszcze istotniejszym elementem aplikacji, ponieważ klienci będą mogli nawiązać czat z konsultantem z poziomu różnych procesów, np. wniosku o pożyczkę gotówkową.