Raport finansowy
i ESG 2020

Ekologiczne akcje edukacyjne

Wychodząc z założenia, że jednostkowe zachowania, jeśli są powielane przez tysiące osób, mają ogromną moc, Grupa Banku Millennium od lat dzieli się z pracownikami informacjami dotyczącymi tego, jak dbać o środowisko w firmie.

raport_071 raport_071

Organizacja konsekwentnie buduje świadomość ekologiczną wśród pracowników, klientów i partnerów biznesowych m.in. prowadząc w 2020 roku następujące akcje:

  • Akcja „push yourself, not the button” – zachęcanie pracowników centrali w Warszawie do korzystania ze schodów zamiast  wind. W pierwszym kwartale 2020 roku we wszystkich holach windowych centrali zostały zamontowane tabliczki w postaci kampanii promującej zdrowy tryb życia i wybór schodów zamiast windy w codziennej komunikacji. Kampania oprócz podstawowego celu jakim było budowanie „well being” wśród pracowników, służyła również zminimalizowaniu zużycia energii elektrycznej.
  • Zbiórka elektrośmieci oraz zwiększenie zasięgu i czasu akcji ekologiczno-charytatywnej polegającej na recyklingu plastikowych nakrętek zbieranych w całym Banku (współpracująca z Bankiem organizacja pozarządowa sprzedaje je jako surowiec wtórny, a pozyskane środki przeznacza na pomoc ubogim).
  • Intranetowy konkurs wiedzy ekologicznej dla pracowników, w którym można było wygrać upominek wykonany z biodegradowalnych materiałów z logo Banku Millennium.
  • Przebudowa pięter warszawskiej centrali w ekologicznym „designie” z motywem przewodnim Footprint /ecology, proekologicznymi hasłami oraz materiałami z naturalnych tworzyw (również od polskich producentów). We wszystkich nowo oddanych do użytku powierzchniach biurowych pojawia się dużo roślin, co również pozytywnie wpływa na atmosferę w biurze i ekoklimat.
  • Informowanie o zmianach w zbiórce odpadów (akcje marketingowe, nowe pojemniki na odpady selektywne z odpowiednim logo). Nowe pojemniki zlokalizowane są w głównych korytarzach na każdym piętrze biura. Pojemniki na papier i zmieszane odpady znajdują się również w aneksach kuchennych.
  • W większości oddziałów działa proces segregacji odpadów. W czwartym kwartale 2020 roku przeprowadzono pilotażowy program wymiany pojemników na odpady segregowane w placówkach i centrach finansowych w Krakowie i w Warszawie (20 lokalizacji). Na podstawie jego wyników przedstawiono rekomendacje dotyczące wymiany pojemników w całej sieci.
  • Dodatkowo Bank segreguje inne odpady np. na zużyte baterie i zbiera elektroodpady. W 2020 roku Bank zebrał 300 kg zużytych akumulatorów/baterii i 250 kg elektroodpadów dostarczonych przez pracowników Banku.
  • W kawiarni znajdującej się na terenie centrali Banku w Warszawie zostały wycofane plastikowe słomki, papierowe opakowania na cukier, plastikowe opakowania na kanapki, a personel rekomenduje używanie własnych kubków i naczyń.
  • Promowany jest transport rowerowy oraz rozbudowywana infrastruktura dla rowerzystów (dodatkowe stojaki na rowery i prysznice).

Wyniki wyszukiwania