Raport finansowy
i ESG 2020

Compliance – zapewnienie zgodności z regulacjami

[GRI 103-1, 103-2, 103-3]
Zasady i standardy dotyczące zapewnienia zgodności z regulacjami zewnętrznymi i wewnętrznymi opisane są w dokumencie „Polityki Zgodności Banku Millennium S.A.”.

W ramach procesu zarządzania ryzykiem braku zgodności, Bank Millennium za szczególnie istotne uważa następujące obszary:

  • monitorowanie zmian w przepisach prawa i standardach rynkowych,
  • zapewnianie zgodności wewnętrznych regulacji Banku z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, jak również rekomendacjami wydawanymi przez organy nadzorcze,
  • monitorowanie oraz zatwierdzanie nowych produktów, jak również modyfikacji bądź wycofywania istniejących produktów,
  • zatwierdzanie materiałów marketingowych,
  • zgłaszanie naruszeń przepisów obowiązującego prawa, regulacji wewnętrznych lub standardów rynkowych,
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • przeciwdziałanie oraz zarządzanie konfliktami interesów,
  • przeciwdziałanie korupcji,
  • przestrzeganie zasad etycznych,
  • transakcje osobiste,
  • ochrona informacji poufnych oraz stanowiących tajemnicę zawodową,
  • monitorowanie i zapewnienie zgodności w zakresie produktów i usług finansowych objętych dyrektywą MiFID2.

Raport dotyczący funkcjonowania systemu nadzoru zgodności działalności z prawem prezentowany jest co kwartał Zarządowi Banku i Komitetowi Audytu Rady Nadzorczej, oraz corocznie Radzie Nadzorczej.

[GRI 419-1] W 2020 roku nie nałożono prawomocnym orzeczeniem na Bank kar finansowych z tytułu braku zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi.

Wyniki wyszukiwania