Bank Millennium przykłada ogromną wagę do jakości obsługi klientów. W roku 2019 kontynuowany był, rozpoczęty w 2016 roku, kompleksowy program rozwoju kompetencji pracowników bankowości detalicznej „Akademia Mistrzów”. Kluczową rolę w powodzeniu tego projektu odgrywają trenerzy regionalni, wyłonieni spośród tych pracowników sieci, którzy wyróżniają się w osiąganych wynikach w sprzedaży i jakości. Podstawowe założenie projektu polega na przekazywaniu najlepszych – dowiedzionych rezultatami – praktycznych umiejętności sprzedażowych. Jego celem jest dalsza poprawa jakości usług oferowanych klientom Grupy Banku Millennium. Obejmuje on szereg warsztatów dotyczących jakości obsługi i rozumienia potrzeb klientów.
W związku z fuzją z Euro Bankiem w dniu 1 października 2019 rozpoczęty został również szeroko zakrojony proces szkoleń wdrożeniowych, który ma umożliwić pracownikom Euro Banku płynne i spokojne rozpoczęcie pracy w strukturach Banku Millennium. Szkolenia były zaplanowane w całej Polsce z zakresu standardów, produktów i systemów Banku Millennium. Dodatkowo zostały przygotowane, specjalnie na ten cel, profesjonalne szkolenia e-learningowe.
W obszarze bankowości przedsiębiorstw przebiegają prace nad budową kultury wzrostu i rozwoju skutecznej organizacji, opartej na udzielaniu i odbieraniu informacji zwrotnych. Wszystkie prace odbywają się w oparciu o model sprzedażowy funkcjonujący w obszarze bankowości przedsiębiorstw i uwzględniają specyfikę pracy zaangażowanych w nie osób. Mają one na celu jak najlepszą asymilację Modelu, potrzeby praktycznego stosowana go w celu osiągania jak największej skuteczności oraz akomodację niezbędnych, związanych z tym zachowań, praktyk i postaw.
W tym obszarze kontynuowany jest również program szkoleniowy mający na celu podniesienie umiejętności Doradców w zakresie budowania profesjonalnego wizerunku oparty o doskonałą znajomość produktów, umiejętność głębokiej analizy potrzeb Klientów i strukturyzowania transakcji, zdolności negocjacyjne i umiejętności skutecznego finalizowania transakcji. Program składa się z serii produktowych kursów e-learningowych, warsztatów szkoleniowych prowadzonych przez 2 firmy zewnętrzne oraz egzaminów z wiedzy. Ponadto wszyscy doradcy bankowości przedsiębiorstw brali udział w szkoleniach mających na celu poprawę skuteczności sprzedażowej oraz wprowadzających w techniki regeneracyjne oraz radzenia sobie ze stresem. Dodatkowo doradcy bankowości przedsiębiorstw oraz specjaliści produktowi zostali zaproszeni do udziału w szkoleniach ze storytellingu, na których wypracowywali metody budowania katalogu własnych opowieści sprzedażowych. Dla wzmocnienia szkolenia dodano kurs video składający się z 12 rozdziałów.
Program szkoleń dla Doradców Prestige nadal jest dla Banku Millennium ważny elementem rozwoju kadry detalicznej. Szkolenia obejmują wiedzę z zakresu rynków finansowych i inwestowania, produktów oferowanych przez Bank Millennium w segmencie Prestige, technik radzenia sobie z wątpliwościami i obiekcjami w oparciu o typologię osobowości Klienta oraz metod skutecznej finalizacji sprzedaży.
Grupa Banku Millennium zauważa i nagradza postawy pracowników prowadzące do wzrostu jakości pracy, a także optymalizacji procesów, efektywności i podejmowania wyzwań zawodowych. W 2019 roku kontynuowany był program nagród pracowniczych „Impakt”, w ramach którego pracownicy Grupy sami zgłaszają kandydatów do wyróżnienia.