[GRI 404-2]
Większość ofert pracy w Grupie Banku jest kierowanych zarówno do wewnętrznych jak i zewnętrznych kandydatów. Pracownik, który chciałby rozwijać swoje umiejętności w innym obszarze niż dotychczas może zgłosić chęć rotacji wewnętrznej.
Wybrani pracownicy są przypisywani do międzydepartamentowych projektów inicjowanych i nadzorowanych przez Zarząd Banku. Daje to możliwość zarówno dzielenia się swoją wiedzą jak i zdobycia dodatkowych umiejętności.
2018 Bank | 2018 Grupa | 2017 Bank | 2017 Grupa | 2016 Grupa | 2015 Grupa | |
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba pracowników zrekrutowanych wewnętrznie | 95 | 95 | 141 | 141 | 112 | 98 |
W Banku Millennium prowadzone są programy, w których nagradzani są pracownicy wyróżniający się ponadprzeciętnym zaangażowaniem:
W Banku organizowane są programy szkoleniowe oraz szkolenia, które obejmują wszystkich pracowników np. sprzedaży. Dla całej Grupy Banku organizowane są szkolenia, które wynikają w regulacji wewnętrznych lub zewnętrznych takie jak: BHP, ochrona danych, bezpieczeństwo informacji, ale również programy szkoleniowe dla kadry zarządzającej i konferencje. Szkolenia specjalistyczne najczęściej organizowane są przez Spółki Banku we własnym zakresie.
2018 Bank | 2018 Grupa | |
---|---|---|
Liczba tematów szkoleń e-learning | 212 | 245 |
Doradcy Prestige uczestniczą w szkoleniach m.in. z zakresu rynków finansowych i inwestowania oraz produktów Banku. Program zakończony jest egzaminem teoretycznym i praktycznym potwierdzającym umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
Kontynuowany był program szkoleniowy mający na celu podniesienie umiejętności doradców w zakresie budowania profesjonalnego wizerunku oparty o doskonałą znajomość produktów, umiejętność analizy potrzeb klientów i strukturyzowania transakcji, zdolności negocjacyjne i umiejętności skutecznego finalizowania transakcji. Program składa się z serii produktowych kursów e-learningowych, warsztatów szkoleniowych prowadzonych przez firmy zewnętrzne oraz egzaminów z wiedzy. Ponadto wszyscy doradcy bankowości przedsiębiorstw brali udział w szkoleniach z zakresu funduszy europejskich oraz finansowania strukturyzowanego.
W Banku kontynuowany jest program M#leaders – skierowany do kierowników i dyrektorów Banku, który ma na celu wzmocnienie kompetencji przywódczych. Program składa się z krótkich sesji warsztatowych, realizowanych w małych grupach i stanowiących połączenie warsztatu, studium przypadku, coachingu grupowego oraz burzy mózgów. Uczestnicy uczą się sprawdzonych i skutecznych praktyk z obszaru przywództwa, zarządzania, komunikacji, pracy zespołowej oraz inspiracji, mobilizując się wzajemnie do stosowania zdobywanej wiedzy w praktyce. W 2018 r. wprowadzono również dwuletni program rozwoju kompetencji menadżerskich dla wszystkich kierowników oddziałów detalicznych.
W ramach tego programu rozwoju wiedzy i kompetencji realizowane są cykliczne spotkania z wybitnymi wykładowcami renomowanych uczelni z całego świata. Propozycja udziału w Millennium Campus skierowana jest do specjalistów, ekspertów i menedżerów z centrali Banku i Spółek oraz dyrektorów regionalnych i makroregionalnych sieci sprzedaży.
2018 Bank Millennium | Mężczyźni | Kobiety | Razem | ||
Wyższa kadra zarządzająca | 19 | 13 | 17 | ||
Kadra zarządzająca | 49 | 49 | 49 | ||
Pracownicy sprzedaży | 70 | 54 | 58 | ||
Pozostali pracownicy | 17 | 9 | 12 | ||
Ogółem | 46 | 43 | 44 |
2018 Grupa Banku Millennium | Mężczyźni | Kobiety | Razem |
Wyższa kadra zarządzająca | 17 | 11 | 15 |
Kadra zarządzająca | 45 | 47 | 46 |
Pracownicy sprzedaży | 68 | 53 | 57 |
Pozostali pracownicy | 15 | 8 | 11 |
Ogółem | 43 | 41 | 41 |
* Różnice w średniej liczbie godzin szkoleniowych w grupie kobiet i mężczyzn wynikają z dodania bazy pracowników SKOK Piast (który został przejęty przez Bank Millennium w 4 kwartale 2018 r.). W SKOK Piast kobiety stanowią aż 90% ogółu pracowników.