Brak notatek
Koszyk jest lusty
Wyślij do drukarki
Usuń
Raport finansowy i społeczny 2018

Innowacyjne usługi bankowe i pozabankowe

Jednym z priorytetów Banku jest ułatwianie codziennego życia klientom poprzez oferowanie im wygodnego i intuicyjnego dostępu do usług finansowych i pozafinansowych. Bank realizuje ten cel wprowadzając do oferty szereg innowacyjnych rozwiązań. [GRI 103-1, 103-2, 103-3]

W 2018 r. Bank kontynuował rozwój bankowości elektronicznej i mobilnej, dostarczając innowacyjnych na polskim rynku rozwiązań. Kluczem do wszystkich wprowadzanych przez Bank zmian jest klientocentryzm i dbałość o najwyższej jakości doświadczenie użytkownika – uważne słuchanie klientów, obserwacja ich preferencji i testowanie z nimi usług w bankowym User-Experience Lab. Wprowadzone rozwiązania opierały się na najnowocześniejszych technologiach i oferowały jeszcze wygodniejszy sposób korzystania z bankowości internetowej i aplikacji:

W 2018 r. Bank Millennium wprowadził pierwszego w Polsce chatbota bankowego. Dzięki wykorzystaniu elementów sztucznej inteligencji oraz technologii rozpoznawania mowy i intencji, chatbot Milla może prowadzić z klientem rozmowę głosową lub tekstową. Odpowie na pytania, w razie potrzeby dopyta o szczegóły i wykona zadanie. Obecnie Milla realizuje przelewy, doładowania kart płatniczych prepaid oraz telefonu, pokazuje historię transakcji i nadchodzące płatności, określa kiedy przelew dotrze do odbiorcy oraz podaje dane kontaktowe banku. W przyszłości ułatwi klientom wyszukiwanie innych informacji oraz nawigację po aplikacji mobilnej.

Dzięki nowemu rozwiązaniu, operacje bankowe można potwierdzać wygodniej w aplikacji mobilnej Banku, bez czekania i przepisywania H@seł SMS. Klienci wykonujący operacje w systemie bankowości internetowej Millenet, muszą jedynie zalogować się do aplikacji mobilnej i na wyświetlonym ekranie jednym przyciskiem potwierdzić wykonanie operacji. W aplikacji prezentowana jest również historia wszystkich autoryzacji operacji z ich statusem i czasem wykonania.

Wprowadzono nowe funkcje:

  • klienci wykonujący w aplikacji mobilnej przelew BLIK na telefon widzą, którzy znajomi z listy kontaktów w telefonie mogą otrzymywać taki przelew;
  • dzięki rozszerzeniu płatności internetowych PayByLink o usługę BLIK, płacąc za zakupy internetowe online, można wykorzystać kod BLIK, bez konieczności logowania do serwisu bankowości internetowej;
  • możliwe są wpłaty gotówkowe BLIKIEM, bez użycia karty.

w aplikacji mobilnej i serwisie bankowości internetowej. Usługa została oparta o technologię, dzięki której system bankowy komunikuje się bezpośrednio z systemami administracji publicznej, gdzie dane sprawdzane są automatycznie. Dzięki temu zarówno klient, jak i bank mają pewność, że zostały wprowadzone prawidłowo.

Pasażerowie komunikacji miejskiej mogą kupić bilet, skasować go i okazać do kontroli w telefonie. Kierowcy pojazdów zapłacą za pośrednictwem aplikacji za faktyczny czas parkowania, bez konieczności płacenia z góry jak w parkometrze.

Usługę „Pomoc w podróży” Bank Millennium udostępnił jako pierwszy i jedyny bank w Polsce. To specjalny przycisk, dostępny w aplikacji mobilnej, który można ustawić tak, aby był widoczny przed zalogowaniem. Działa nawet bez dostępu do Internetu i pozwala na bezpośrednie połączenie telefoniczne z ubezpieczycielem lub wysłanie do niego SMS-a z prośbą o oddzwonienie. Treść wiadomości jest generowana automatycznie – zawiera numer polisy oraz lokalizację klienta. Ubezpieczyciel natychmiast otrzymuje informację o tym, gdzie znajduje się dana osoba, w związku z czym jest w stanie bardzo szybko zorganizować potrzebną pomoc. Za rozwiązanie „Pomoc w podróży” Bank został nagrodzony w międzynarodowych konkursach – The Innovators, organizowanym przez magazyn Global Finance oraz w EFMA Innovation in Insurance.

w pełni online, z nowatorską funkcją wprowadzania danych pojazdu za pomocą skanowania kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego.

Bank Millennium był pierwszym bankiem w Europie, który w swoim własnym rozwiązaniu płatniczym wykorzystał tę metodę.

Jest to usługa wykorzystywana w płatnościach kartami płatniczymi w Internecie, realizowana przy użyciu dodatkowego zabezpieczenia. Dotychczas transakcje 3D Secure akceptowane były za pomocą haseł SMS lub kodem PIN.

Bank Millennium wspiera rozwój e-administracji w Polsce umożliwiając załatwianie spraw urzędowych z wykorzystaniem swojego systemu bankowości internetowej. W serwisie bankowości internetowej Millenet można utworzyć Profil Zaufany (darmowy podpis elektroniczny), otwierający dostęp do usług administracji publicznej online przez 24 godziny na dobę. Ponieważ tożsamość klienta potwierdza Bank, do założenia profilu nie jest konieczna wizyta w urzędzie. W systemie Millenet można również złożyć wniosek o przyznanie świadczenia 500+ oraz Dobry Start. Udział w rynku dla obu wniosków w 2018 r. wyniósł 9%.

Założenie konta firmowego jest teraz możliwe za pośrednictwem systemu bankowości internetowej Millenet. Do otwarcia konta wystarczy numer NIP – dane firmy zaciągają się automatycznie z bazy CEIDG, a umowa podpisywana jest przez klienta h@słem SMS. Konto zakładane jest po podpisaniu umowy kodem SMS i dostępne natychmiast po zakończeniu procesu.

Usługa oferuje klientom Bankowości Przedsiębiorstw możliwość szybkiej, efektywnej i bezpiecznej wymiany informacji pomiędzy systemami finansowo-księgowymi wewnątrz firmy, a systemem bankowości internetowej Banku Millenet.

Jest to zintegrowana platforma w systemie bankowości internetowej Millenet dla Przedsiębiorstw pozwalająca na obsługę online umów leasingowych, monitorowanie zobowiązań, obsługę formalną, jak również realizację płatności z tytułu obsługi leasingu.

Goodie to intuicyjna platforma zakupowa dostępna jako aplikacja na smartfony (pobrana przez 1 milion użytkowników) oraz jako strona internetowa pod adresem www.goodie.pl. Powstała na zasadzie wewnętrznego start-upu Banku Millennium. Za pomocą goodie można przeglądać oferty z promocyjnych gazetek oraz informacje o zniżkach dostępnych w sklepach internetowych i stacjonarnych. Platforma pozwala łatwo zaplanować zakupy i znaleźć inspiracje oraz promocyjne oferty dopasowane do indywidualnych preferencji i lokalizacji użytkownika. Przetwarzanie danych jest bardzo istotną cechą goodie. Użytkownik nie musi sam dostosowywać aplikacji, bo to ona dostosuje całą treść i procesy w oparciu o dane z przeszłości i czasu rzeczywistego.