Bank Millennium prowadzi działalność w oparciu o model biznesowy bazujący na pięciu filarach:
Jesteśmy najbardziej klientocentrycznym bankiem, który nieustannie się rozwija. Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem na skalę masową.
Jesteśmy liderem cyfrowej bankowości, oferując połączenie szerokiego zakresu dotarcia i wysokiej jakości usług.
Rośniemy najszybciej wśród banków w zakresie pozyskiwania klientów z główną relacją. Ponadto w strategii 2018-2020, w uzupełnieniu do aktualnego silnika zrównoważonego wzrostu (pozyskiwanie rachunków bieżących), wprowadziliśmy cztery nowe silniki (inwestycje, kredyty konsumpcyjne, mikroprzedsiębiorstwa oraz SME i korporacje).
Mamy wiodący efektywny kosztowo model biznesowy, zbudowany na najnowszej technologii i elastyczny pod kątem zmian i wzrostu skali Banku.
Posiadamy elastyczny model operacyjny, kulturę organizacyjną umożliwiającą szybkie reagowanie oraz kompetencje cyfrowe i analizy danych.
Fundamentem modelu biznesowego są wartości firmy: budowanie relacji opartych na zaufaniu, pasja do jakości i innowacyjności, rozwój pracowników i promowanie współpracy oraz ambicja, by zawsze mierzyć wyżej.
Kapitały, które posiada Grupa Banku Millennium, pozwalają na rozwój biznesu z jednoczesnym tworzeniem wartości dla Interesariuszy.
Kapitał własny
Aktywa, pożyczki i zobowiązania
Pracownicy, ich wiedza, wartości i postawy, które pozwalają na rozwój firmy.
Kultura szybkiego reagowania na zmiany (agility), nowoczesna infrastruktura i systemy IT, cyfryzacja i optymalizacja procesów pozwalające na tworzenie innowacyjnych produktów i oferowanie wysokiej jakości usług, efektywność kosztowa organizacji.
Inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne i innowacje, większość rozwoju IT wewnątrz Banku, wewnętrzny start-up goodie, wewnętrzny zespół UX Design.
Jakość relacji z otoczeniem, reputacja Banku, bezpieczeństwo transakcji, zwiększanie świadomości finansowej społeczeństwa.
Bezpośredni i pośredni wpływ na środowisko i jego minimalizacja.
Bankowość dla wszystkich – brak barier fizycznych, infrastrukturalnych i cyfrowych | 36% użytkowników aplikacji mobilnej
72% oddziałów dostępnych dla osób niepełnosprawnych 100% bankomatów dostępnych dla osób niepełnosprawnych |
Pozabankowe funkcjonalności cyfrowe, np. e-administracja | 36% użytkowników bankowości mobilnej
86% użytkowników bankowości internetowej |
Wysoka jakość usług | 61 – NPS dla klientów detalicznych
Podium we wszystkich kategoriach rankingu Przyjazny Bank Newsweeka (1. miejsce za „Bankowość mobilna”, 2. Miejsce za „Bank dla Kowalskiego” oraz 3. miejsca za „Bankowość internetowa” i „Bankowość hipoteczna”) Pierwsze miejsce w sektorze finansowym oraz w TOP 10 polskich firm według badania Customer Experience KPMG |
Etyczna sprzedaż | 100% pracowników szkolonych z Kodeksu Etycznego |
Nagrody HR, wskaźnik fluktuacji | Wyróżnienie Solidny Pracodawca Roku 2018
4% – wskaźnik fluktuacji |
Edukacja i rozwój | 41 – średnia liczba godzin szkoleniowych na pracownika
16% – pracownicy, którzy awansowali w 2018 r. |
Poszanowanie różnorodności | 87% – powroty do pracy po urlopie macierzyńskim
59% kobiet na stanowiskach kierowniczych |
Rentowność | 9,6% – zwrot z kapitału ROE |
Zysk dla akcjonariuszy | -0,8% – spadek kursu akcji w 2018 roku (najlepszy wynik na tle sektora bankowego i innych indeksów) |
Niskie ryzyko | 21,7% – TCR (współczynnik adekwatności kapitałowej) |
Wysokie standardy zarządzania ESG | Członek Respect Index na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, przestrzeganie Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW i Zasad Ładu Korporacyjnego |
Etyczna współpraca | 82% zapłaconych faktur w przedziale do 30 dni |
Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw | 100% nowo zawieranych umów z klauzulą zobowiązująca dostawców do stosowania zasad Kodeksu Etycznego Grupy Banku Millennium |
Wolontariat pracowniczy | 441 wolontariuszy zaangażowanych w akcje społeczne
6 987 beneficjentów akcji wolontariackich |
Edukacja finansowa | 33 000 przeszkolonych dzieci |
Promocja kultury | 797 983 zł – sponsoring kultury |
Wydatki na cele społeczne | 426 855 zł – wydatki Fundacji Banku Millennium na cele społeczne |
45%* – efektywna stawka opodatkowania zysku operacyjnego* |
* W 2018 r. podatek bankowy wzrósł o 5,4% rok do roku (wyższe aktywa), a podatek dochodowy wzrósł o 8,2% (wyższy dochód). Gdy zsumować oba te podatki (463 mln zł.) oraz dodać podatek VAT zapłacony przez Bank (30 mln zł.), efektywna stawka podatkowa osiągnęłaby 40% zysku operacyjnego. Jeśli dodać inne obowiązkowe opłaty na cele publiczne (składki na BFG oraz koszty KNF), efektywna stawka podatkowa wzrosłaby do 45%. Obniżenie przychodów z kwoty rezerwy obowiązkowej, dokonane przez NBP od stycznia 2018 r., spowodowało natomiast obniżenie zysku operacyjnego w 2018 roku o 17 mln zł. Ponadto, Bank Millennium włączył się w proces naprawczy Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych wspierany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) i Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG). Przejęcie SKOK Piast wsparło działania na rzecz stabilności krajowego systemu finansowego i zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim klientom instytucji finansowych w Polsce. Na podstawie decyzji KNF, 17 października 2018 r. Bank Millennium przejął zarząd nad majątkiem Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej Piast (SKOK Piast).
Minimalizacja wpływu na środowisko | -32% – zmniejszenie emisji CO2 r/r |