POPRZEDNIA
Ocena pracowników
[GRI 404-2]
Większość ofert pracy w Grupie Banku jest kierowanych zarówno do wewnętrznych jak i zewnętrznych kandydatów. Pracownik, który chciałby rozwijać swoje umiejętności w innym obszarze niż dotychczas może zgłosić chęć rotacji wewnętrznej.
W sieci oddziałów 85% rekrutacji na stanowiska kierownicze jest obsadzanych przez wewnętrznych kandydatów.
Stałą praktyką jest również przypisywanie pracowników do międzydepartamentowych projektów inicjowanych i nadzorowanych przez Zarząd Banku. Daje to możliwość zarówno dzielenia się swoją wiedzą jak
i zdobycia dodatkowych umiejętności.
2017 Bank |
2017 Grupa |
2016 Grupa |
2015 Grupa |
2014 Grupa |
2013 Grupa |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba pracowników zrekrutowanych wewnętrznie | 141 | 141 | 112 | 98 | 72 | 121 |
W Banku Millennium prowadzonych jest kilka inicjatyw, w których nagradzani są pracownicy wyróżniający się ponadprzeciętnym zaangażowaniem:
Pracownicy Banku Millennium co roku mają możliwość uczestniczenia w szkoleniach zewnętrznych, wewnętrznych, e-learningowych oraz konferencjach i kongresach. Część tematów szkoleń jest realizowana wspólnie dla całej Grupy Banku. Są to np. szkolenia wynikające z regulacji wspólnych dla wszystkich podmiotów (BHP, ochrona danych, bezpieczeństwo informacji). Departament Kadr koordynuje również programy menedżerskie realizowane w całej grupie, takie jak M#leaders. W niektórych obszarach prowadzone są też wspólne inicjatywy ze Spółkami, np. Millennium Leasing uczestniczy w części programów przewidzianych dla bankowości korporacyjnej. Część pojedynczych szkoleń realizowanych jest niezależnie przez Spółki.
Bank Millennium | 2017 | ||
---|---|---|---|
stacjonarne | e-learningowe | Razem | |
szkolenia | 293 | 395 | 688 |
Grupa Banku Millennium | 2017 | ||
stacjonarne | e-learningowe | Razem | |
szkolenia | 293 | 402 | 695 |
Doradcy Prestige byli szkoleni m.in. z zakresu rynków finansowych i inwestowania oraz produktów Banku. Program zakończony jest egzaminem teoretycznym i praktycznym potwierdzającym umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w codziennej pracy.
W obszarze bankowości przedsiębiorstw kontynuowany był program szkoleniowy mający na celu podniesienie umiejętności doradców w zakresie budowania profesjonalnego wizerunku oparty o doskonałą znajomość produktów, umiejętność analizy potrzeb klientów i strukturyzowania transakcji, zdolności negocjacyjne i umiejętności skutecznego finalizowania transakcji. Program składa się z serii produktowych kursów e-learningowych, warsztatów szkoleniowych prowadzonych przez firmy zewnętrzne oraz egzaminów z wiedzy.
Ponadto wszyscy doradcy bankowości przedsiębiorstw brali udział w szkoleniach mających na celu poprawę skuteczności sprzedażowej opartej o budowanie trwałych relacji z klientami oraz wprowadzających w techniki regeneracyjne oraz radzenia sobie ze stresem.
W Banku kontynuowany jest program M#leaders – skierowany do kierowników i dyrektorów Banku, ma na celu wzmocnienie kompetencji przywódczych. Program składa się z krótkich sesji warsztatowych, realizowanych w małych grupach i stanowiących połączenie warsztatu, studium przypadku, coachingu grupowego oraz burzy mózgów.
Uczestnicy uczą się sprawdzonych i skutecznych praktyk z obszaru przywództwa, zarządzania, komunikacji, pracy zespołowej oraz inspiracji, mobilizując się wzajemnie do stosowania zdobywanej wiedzy w praktyce.
2017 Bank Millennium | Mężczyźni | Kobiety | Razem |
Wyższa kadra zarządzająca | 21 | 19 | 20 |
Kadra zarządzająca | 33 | 39 | 37 |
Pracownicy sprzedaży | 69 | 62 | 64 |
Pozostali pracownicy | 9 | 6 | 7 |
Ogółem | 44 | 47 | 46 |
2017 Grupa Banku Millennium | Mężczyźni | Kobiety | Razem |
Wyższa kadra zarządzająca | 20 | 19 | 20 |
Kadra zarządzająca | 31 | 38 | 35 |
Pracownicy sprzedaży | 67 | 61 | 63 |
Pozostali pracownicy | 8 | 6 | 7 |
Ogółem | 41 | 45 | 44 |