POPRZEDNIA
Struktura zatrudnienia
„Polityka Zasobów Ludzkich Grupy Banku Millennium” stanowi ogólne ramy dla funkcjonowania obszaru zarządzania zasobami ludzkim, w szczególności rekrutacji, zarządzania, rozwoju i retencji pracowników, a także planowania i monitorowania zasobów ludzkich niezbędnych do realizowania strategicznych celów biznesowych Banku Millennium.
W Grupie Banku Millennium funkcjonuje również „Polityka wynagrodzeń osób zajmujących stanowiska kierownicze”, która formułuje założenia stosowane przy kształtowaniu składników wynagrodzeń stałych i zmiennych.
Bank Millennium wdrożył także „Politykę doboru i oceny kwalifikacji członków organu zarządzającego oraz osób pełniących najważniejsze funkcje”. Stanowi ona narzędzie zapewnienia, że osoby pełniące najważniejsze funkcje w Grupie Banku Millennium, w tym funkcje w organach zarządzających, posiadają do tego odpowiednie kwalifikacje zawodowe jak i właściwą reputację. W perspektywie długoterminowej Polityka wspiera dobre zarządzanie Grupą, osiąganie stabilnych wyników i właściwe zarządzania ryzykiem operacyjnym.
Ponadto w 2017 roku wdrożona została „Polityka różnorodności”, która wskazuje, że Bank Millennium działa z poszanowaniem godności ludzkiej i przestrzega prawa do równego traktowania bez względu na wiek, płeć, pochodzenie etniczne i narodowe, religię, wyznanie, status rodzinny, orientację seksualną, stan zdrowia, przekonania, przynależność związkową oraz inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne.
W grupie kapitałowej Banku Millennium są stosowane możliwie jednolite regulacje pracownicze, w szczególności: Regulaminy Pracy – ustalające organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników jak również Regulaminy Wynagradzania określające zasady i warunki wynagradzania oraz przyznawania innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy pracowników. [GRI 103-1, 103-2, 103-3]