POPRZEDNIA
Wartości Grupy Banku Millennium
[GRI 102-16, 103-1, 103-2, 103-3]
Grupa Banku Millennium posiada system zarządzania etyką, na który składają się:
Wewnętrzne kodeksy to wytyczne określające standardy profesjonalnego i etycznego zachowania. Każdy pracownik jest zobowiązany do zapoznania się i przestrzegania zasad Kodeksu Etycznego i Księgi Standardów w codziennej pracy.
W Banku funkcjonuje Kodeks Etyczny, którego zapisy dotyczą całej Grupy. Określają one nie tylko wartości, jakimi kierować się powinni pracownicy w ramach codziennego wykonywania obowiązków i w relacjach ze współpracownikami i z Bankiem jako pracodawcą, ale także ramy postępowania w relacjach z klientami, rynkiem i dostawcami, odnosząc się do takich obszarów, jak jakość obsługi, etyczna sprzedaż, uczciwa konkurencja i komunikacja, zasady prowadzenia relacji handlowych, przeciwdziałanie praniu pieniędzy.
W ramach Kodeksu sformułowano również zasady polityki antykorupcyjnej, w tym zasady przyjmowania i wręczania korzyści oraz brania udziału w przetargach i organizowania ich.
W Banku funkcjonuje także odrębny Kodeks Etyczny dla pracowników obsługujących klientów segmentu Prestige i Bankowości Prywatnej. Określa on w szczególności zasady etycznego wykonywania operacji finansowych, współpracy z osobami trzecimi, wykonywania operacji na rachunkach własnych oraz zasady autoryzacji transakcji. Wskazuje także obowiązki pracowników oraz zasady postępowania z informacjami poufnymi i tajemnicą zawodową, do których mają dostęp wykonując obowiązki służbowe.
Każdy z pracowników zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Kodeksu poprzez ukończenie obowiązkowego szkolenia e-learningowego, do potwierdzenia jego znajomości oraz do stosowania zasad zawartych w Kodeksie w codziennej pracy. Pracownicy mają możliwość zgłaszania naruszeń standardów etycznych, a sposób dokonania zgłoszenia opisany jest w Kodeksach. [GRI 102-17]
2017 Bank | 2017 Grupa | 2016 Grupa | 2015* Grupa | 2014 Grupa | |
---|---|---|---|---|---|
Kadra menedżerska | 54 (6%) | 57 (6%) | 734 (92%) | 16 (2%) | 733 (86%) |
Pozostali pracownicy | 1 153 (21%) | 1 202 (20%) | 4 073 (78%) | 349 (7%) | 5 134 (96%) |
* przeszkoleni zostali tylko nowi pracownicy
[GRI 412-2]
Kodeks Etyczny jest również udostępniany dostawcom Banku. Każdy dostawca biorący udział w przetargu, poprzez podpisanie oświadczenia, zobowiązuje się do przestrzegania zasad zawartych w Kodeksie Etycznym Grupy Banku Millennium. Od 2017 r. klauzula zobowiązująca do przestrzegania zasad Kodeksu znajduje się również w umowach zawieranych z dostawcami.
Pracownicy Spółki Millennium Dom Maklerski stosują się dodatkowo do Kodeksu Dobrej Praktyki Domów Maklerskich przyjętego przez członków Izby Domów Maklerskich.
Księgi Standardów dla pracowników Banku Millennium – są to zbiory najlepszych praktyk, których przestrzeganie pozwala zapewnić wysoką jakość obsługi klientów i etyczną sprzedaż.