POPRZEDNIA
Model biznesowy i model tworzenia wartości
W 2017 r. Bank Millennium wykazał znaczną poprawę rentowności biznesowej oraz zrealizował najważniejsze cele swojej średnioterminowej strategii na lata 2015-2017, takie jak przekroczenie liczby 1,6 mln aktywnych klientów, prawie 6% udziału w rynku pozyskania środków od klientów detalicznych oraz wskaźnik koszty/dochody na poziomie 46%. Największym osiągnięciem było zwiększenie liczby aktywnych klientów o 351 tys. w trzyletnim okresie (cel strategiczny zakładał 300 tys.). Dało to Bankowi wiodącą pozycję na rynku w zakresie tempa pozyskiwania klientów, zwłaszcza odnosząc wzrost do istniejącej bazy klientów.
Aktualna strategia Grupy Banku Millennium na okres 2018-2020 została opracowana i ogłoszona pod koniec 2017 r. Punktem wyjścia do nowej strategii są aktualne uwarunkowania makroekonomiczne, jak również nowe trendy w środowisku bankowym.
Sytuacja makroekonomiczna w Polsce jest korzystna i oczekuje się mocnego wzrostu w kolejnych okresach (wzrost PKB na poziomie ponad 3%). Nowe trendy na rynku finansowym obejmują rosnące oczekiwania w zakresie standardów doświadczenia klienta i personalizacji, digitalizację usług i życia klientów, wzrastający i ulegający coraz większej koncentracji rynek bankowy w Polsce, rosnącą presję na efektywność i nadchodzące zmiany w regulacjach (PSD2, MiFID2).
Skuteczna realizacja strategii powinna przynieść Bankowi długoterminowy wzrost, wysoką wydajność kosztową oraz konkurencyjny w sektorze zwrot dla akcjonariuszy.
Główne cele Grupy Banku Millennium do osiągnięcia w 2020 r. założone w nowej średnioterminowej strategii obejmują:
*z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych