POPRZEDNIA
Nadzór, identyfikacja i zarządzanie kwestiami ekonomicznymi, środowiskowymi i społecznymi
Bank określił główne obszary swojego oddziaływania na zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy oraz związane z tym ryzyka, wyzwania i możliwości. Kluczowe aspekty wpływu Banku zostały skategoryzowane według stopnia ich istotności dla Interesariuszy i zakresu oddziaływania.[GRI 102-15]
Wpływ na:
Rozszerzanie dostępności usług bankowych i pozabankowych dla szerokiego grona klientów, w tym starszych, niepełnosprawnych i z małych miejscowości; personalizacja usług; zapewnianie bezpieczeństwa informacji i środków klientów; edukacja finansowa, etyczny marketing i sprzedaż. |
Wyzwania
Działanie w środowisku dużej konkurencji rynkowej – zanikanie granic między sektorami i wyścig po zdobycie bezpośredniej relacji z klientami w warunkach otwartej bankowości (Dyrektywa PSD2). |
Korzyści
Jako lider bankowości cyfrowej, Bank oferuje połączenie szerokiego zakresu i wysokiej jakości usług. Wykorzysta tę przewagę budując nowe platformy i umacniając się jako bank pierwszego wyboru. |
Podejmowane działania
Znoszenie barier fizycznych i cyfrowych w dostępie do bankowości i usług pozabankowych; wdrożenie rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo informacji i ochronę środków klienta; stałe prowadzenie dialogu z klientem, szkolenia z zasad etycznego marketingu i sprzedaży; edukacja finansowa. |
Wpływ na:
Prawo pracownika do uczciwego wynagradzania, nagradzania, stabilności zatrudnienia i rozwoju oraz wyrażania opinii. Zapewnienie równowagi pomiędzy pracą i życiem osobistym, a także możliwości angażowania się w działania społeczne. |
Wyzwania
Wypracowanie rozwiązań uwzględniających zarówno oczekiwania obecnych i przyszłych pracowników, jak i możliwości ekonomiczne firmy. |
Korzyści
Łatwiejsze pozyskanie talentów, wzrost satysfakcji pracowników i spadek ich fluktuacji. |
Podejmowane działania
Preferowanie zatrudniania na czas nieokreślony, sprofilowane szkolenia, komunikacja z pracownikami, programy dla rodziców, promocja zdrowego stylu życia i wolontariatu pracowniczego, programy dla przyszłych pracowników. |
Wpływ na:
Przejrzysta polityka informacyjna umożliwiająca podejmowanie decyzji inwestorskich, uwzględnianie czynników ESG (Environmental, Social, Governance) w strategii i działaniach firmy. |
Wyzwania
Stworzenie nowoczesnych platform umożliwiających szybką wymianę informacji pomiędzy firmą i inwestorami. |
Korzyści
Wzrost zaufania do firmy, a przez to wzrost wartości marki. |
Podejmowane działania
Stosowanie się do zasad ładu korporacyjnego i zasad ESG, przejrzyste raportowanie i polityka informacyjna, obecność w indeksach firm odpowiedzialnych społecznie. |
Wpływ na:
Monitorowanie łańcucha dostaw i zobowiązanie dostawców do przestrzegania standardów etycznych i środowiskowych. |
Wyzwania
Monitorowanie przestrzegania zasad etycznych i środowiskowych w całym łańcuchu dostaw. |
Korzyści
Zmniejszenie ryzyka współpracy z dostawcami nie przestrzegającymi zasad etycznych i środowiskowych. |
Podejmowane działania
Stosowanie klauzul etycznych i środowiskowych w wybranych umowach z dostawcami, zobligowanie dostawców do przestrzegania zasad Kodeksu Etycznego Grupy Banku Millennium. |
Wpływ na:
Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu przez realizowanie programów edukacyjnych i zapewnianie dostępu do usług bankowych oraz pozabankowych. |
Wyzwania
Zwiększenie skali oddziaływania na rozwiązywanie problemów społecznych. |
Korzyści
Zwiększanie poziomu świadomości finansowej w społeczeństwie, wsparcie działań społeczności lokalnych. |
Podejmowane działania
Łatwy i intuicyjny dostęp do bankowości i usług pozabankowych przez kanały cyfrowe; programy edukacji finansowej; wolontariat pracowniczy na rzecz społeczności lokalnych. |
Wpływ na:
Monitorowanie wpływu na środowisko i zrównoważone gospodarowanie zasobami, prośrodowiskowe produkty, edukacja ekologiczna klientów i pracowników. |
Wyzwania
Zmniejszanie pośredniego wpływu na środowisko. |
Korzyści
Optymalizacja procesów w firmie i związane z tym oszczędności, np. energii, paliw i wody; zmniejszenie opłat za zanieczyszczanie środowiska. |
Podejmowane działania
Monitorowanie zużycia zasobów i podejmowanie działań na rzecz jego redukcji, wprowadzanie proekologicznych produktów, edukacja ekologiczna klientów i pracowników. |