POPRZEDNIA
Wyniki ekonomiczne
Bank Millennium prowadzi działalność w oparciu o model biznesowy bazujący na pięciu filarach:
Jesteśmy najbardziej klientocentrycznym bankiem, który nieustannie się rozwija. Chcemy być najbardziej spersonalizowanym bankiem na skalę masową.
Jesteśmy liderem cyfrowej bankowości, oferując połączenie szerokiego zakresu dotarcia i wysokiej jakości usług.
Rośniemy najszybciej wśród banków w zakresie pozyskiwania klientów z główną relacją. Ponadto w strategii 2018-2020, w uzupełnieniu do aktualnego silnika zrównoważonego wzrostu (pozyskiwanie rachunków bieżących), wprowadziliśmy cztery nowe silniki (inwestycje, kredyty konsumpcyjne, mikroprzedsiębiorstwa oraz SME i korporacje).
Mamy wiodący efektywny kosztowo model biznesowy, zbudowany na najnowszej technologii i elastyczny pod kątem zmian i wzrostu skali Banku.
Posiadamy elastyczny model operacyjny, kulturę organizacyjną umożliwiającą szybkie reagowanie oraz kompetencje cyfrowe i analizy danych.
Fundamentem modelu biznesowego są wartości firmy: budowanie relacji opartych na zaufaniu, pasja do jakości i innowacyjności, rozwój pracowników i promowanie współpracy oraz ambicja, by zawsze mierzyć wyżej.
Kapitały, które posiada Grupa Banku Millennium, pozwalają na rozwój biznesu z jednoczesnym tworzeniem wartości dla Interesariuszy.
Środki własne (akcjonariuszy, w tym zysk wygenerowany przez Bank) i środki obce. |
|
Pracownicy, ich wiedza, wartości i postawy, które pozwalają na rozwój firmy. |
|
Kultura szybkiego reagowania na zmiany (agility), nowoczesna infrastruktura i systemy IT, cyfryzacja i optymalizacja procesów pozwalające na tworzenie innowacyjnych produktów i oferowanie wysokiej jakości usług, efektywność kosztowa organizacji. |
|
Inwestycje w nowe rozwiązania technologiczne i innowacje, większość rozwoju IT wewnątrz Banku, wewnętrzny start-up goodie, wewnętrzny zespół UX Design. |
|
Jakość relacji z otoczeniem, reputacja Banku, bezpieczeństwo transakcji, zwiększanie świadomości finansowej społeczeństwa. |
|
Bezpośredni i pośredni wpływ na środowisko i jego minimalizacja. |
|
Bankowość dla wszystkich – brak barier fizycznych, infrastrukturalnych i cyfrowych |
|
|
Pozabankowe funkcjonalności cyfrowe, np. e-administracja |
|
|
Wysoka jakość usług |
|
|
Etyczna sprzedaż |
|
Nagrody HR, wskaźnik fluktuacji |
|
|
Edukacja i rozwój |
|
|
Poszanowanie różnorodności |
|
Rentowność |
|
Zysk dla akcjonariuszy |
|
Niskie ryzyko |
|
Wysokie standardy zarządzania ESG |
|
Etyczna współpraca |
|
Odpowiedzialność w łańcuchu dostaw |
|
Wolontariat pracowniczy |
|
Edukacja finansowa |
|
Promocja kultury |
|
Wydatki na cele społeczne |
|
Minimalizacja wpływu na środowisko |
|