Partnerzy biznesowi
Polityka zakupowa +
Bank współpracuje z wieloma partnerami biznesowymi jako nabywca dóbr i usług z różnorodnych segmentów rynku. Główni kontrahenci świadczą usługi związane z najmem i obsługą oddziałów i powierzchni biurowych, usług i zakupu sprzętu IT, usług ochrony i marketingu. [GRI 102-9] Wyłanianie dostawców odbywa się w ramach przetargów co pozwala zastosować obiektywne kryteria wyboru.
Aby zapewnić przejrzystość procesu zakupowego został on sformalizowany wewnętrznymi regulacjami, które wymagają, aby oceny merytoryczne i komercyjne ofert dokonywane były przez niezależne jednostki banku.
[GRI 103-2]
Kryteria wyboru dostawców +
Do kryteriów wyboru dostawców w procesie przetargu należą: korzystna relacja jakości do kosztu świadczenia usługi lub dostarczanego dobra oraz czas realizacji zamówienia i płatności. Uwzględniana jest również wiarygodność merytoryczna i finansowa oferenta. Lokalizacja geograficzna dostawcy nie jest kryterium jego wyboru.
W uzasadnionych przypadkach, wśród aspektów mających wpływ na wybór dostawcy, bank bierze także pod uwagę czynniki środowiskowe i społeczne.
Standardy etyczne i środowiskowe +
Istotnym elementem regulacji zakupowych jest wymóg stosowania klauzul etycznych i/lub środowiskowych w umowach, gdzie te zapisy mogą mieć zastosowanie (np. zapisy BHP w umowach na usługi budowlane lub środowiskowe w umowach dotyczących utylizacji).
Każdy dostawca biorący udział w przetargu, poprzez podpisanie oświadczenia zobowiązuje się do przestrzegania zasad zawartych w Kodeksie Etycznym Banku Millennium.
[GRI G4 FS1]
Wykonanie istotnych dla banku umów jest monitorowane. Oceniana jest jakość i terminowość świadczonych usług i dostarczonych towarów, a także sytuacja finansowa dostawców. W uzasadnionych przypadkach prowadzone są audyty w siedzibach dostawców umożliwiające ocenę bezpieczeństwa i ciągłości prowadzenia jego działalności biznesowej. W roku 2016 dla około 1400 umów monitorowano ilość i jakość dostarczonych towarów i usług. W przypadku 30 umów monitorowaniu podlegała sytuacja finansowa dostawców oraz awaryjne plany działania. [GRI G4 FS5]
Przy organizowaniu przetargów na usługi marketingowe świadczone przez podmioty takie jak Agencje Full Service, Domy Mediowie, Agencje Brand Design, Agencje Interactive i Agencje Event Marketingowe bank stosuje się do polskiej wersji dobrych praktyk przetargowych Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Komunikacji Marketingowej EACA oraz WFA.
Komunikacja z partnerami biznesowymi +
W przypadku umów długoterminowych organizowane są spotkania, na których omawiane są zagadnienia dotyczące współpracy. Pracownicy banku utrzymują kontakt z przedstawicielami dostawców, aby omawiać sprawy logistyczne i związane z wystawianiem i płaceniem faktur.
Zakupione towary i usługi

Pasek przewijania
znajduje się pod tabelą
2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | |
---|---|---|---|---|---|
Liczba dostawców | 5 378 | 5 623 | 5 357 | 5 142 | 5 529 |
Odsetek kwot zapłaconych lokalnym Dostawcom* | 89% | 93% | 93% | 92% | 90% [GRI 204-1] |
*mającym siedzibę w Polsce
[GRI 102-10]
Czas płatności za faktury*

Pasek przewijania
znajduje się pod tabelą
2016 | 2015 | 2014 | 2013 | |
---|---|---|---|---|
Do 30 dni | 69% | 72% | 83% | 77% |
31-60 dni | 28% | 25% | 14% | 17% |
Powyżej 60 dni | 3% | 3% | 3% | 6% |
*odsetek dostawców którym zapłacono w danym przedziale czasu