Dostępność usług finansowych dla osób niepełnosprawnych
Poza siecią 369 placówek, świadczymy usługi przez system bankowości internetowej, mobilnej i telefonicznej oraz sieć 490 własnych bankomatów. Oferując swoje usługi 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, dzięki wielu kanałom dystrybucji, dostęp do naszych produktów i usług na terenie Polski jest praktycznie nieograniczony. [GRI G4 FS13] [GRI G4 DMA]
Z myślą o ułatwieniu dostępu do swoich usług osobom niepełnosprawnym, Bank Millennium udostępnia następujące rozwiązania:
- We współpracy z Fundacją Widzialni strona i bankowość internetowa są na bieżąco uaktualniane do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących. Strona www Banku jest dostosowana do czytania przez czytniki ekranu, dostępna z poziomu klawiatury (nie trzeba używać myszy do nawigacji), przystosowana do czytania w trybie wysokiego kontrastu oraz zawiera funkcję powiększania tekstu. Dodatkowo sposób formułowania tekstu na stronie jest prosty i zrozumiały;
- Bankomaty dostosowane do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu. Osoby niepełnosprawne ruchowo mogą używać klawiszy numerycznych na klawiaturze zamiast funkcyjnych obok ekranu, co powoduje, że nie muszą one sięgać zbyt wysoko w okolice ekranu. Osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą natomiast korzystać ze specjalnego, kontrastowego trybu ekranu oraz z komunikatów głosowych po podłączeniu słuchawek do bankomatu;
- Dostęp do placówek, w których występują bariery architektoniczne – ponad 90% oddziałów Banku jest dostępnych dla osób niepełnosprawnych;
- Siedzące stanowiska do obsługi Klienta z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich;
- Obsługę telefoniczną – Klienci korzystający z infolinii Banku mogą korzystać z funkcji komend głosowych podczas obsługi telefonicznej zamiast używać klawiszy numerycznych telefonu;
- Udogodnienia w podpisywaniu umów – osoby niewidome czy niedowidzące lub osoby, które nie potrafią czytać mają możliwość samodzielnego podpisania umowy z Bankiem w obecności dwóch Pracowników placówki lub świadka – osoby zaufanej Klientowi. W takich przypadkach możliwe jest odczytanie umowy przez Pracownika placówki i/lub, w przypadku obsługi Klienta, który nie pisze, złożenie przez Klienta podpisu za pomocą odcisku palca;
- Standardy obsługi osób niepełnosprawnych – szczegółowe wytyczne dotyczące obsługi Klientów niepełnosprawnych, obowiązujące Pracowników wszystkich placówek Banku.
[GRI G4 FS14] [GRI G4 DMA]
.
90%
placówek z dostępem
dla osób niepełnosprawnych
Dostępność usług

Pasek przewijania
znajduje się pod tabelą
2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | |
---|---|---|---|---|---|
Liczba placówek | 369 | 413 | 423 | 439 | 447 |
% placówek z dostępem dla osób niepełnosprawnych | 90% | 89% | 89% | 88% | 87% |
Liczba bankomatów | 490 | 519 | 539 | 555 | 566 |
% bankomatów z dostępem dla osób niepełnosprawnych | 100% | 100% | 100% | 89% | 89% |
[GRI G4 FS14] [GRI G4 DMA]
Wyróżnienie w konkursie Strona internetowa bez barier
Bank Millennium zdobył wyróżnienie w konkursie Strona internetowa bez barier za dostosowanie strony internetowej do potrzeb osób niepełnosprawnych, starszych oraz narażonych na wykluczenie cyfrowe. Udogodnienia wprowadzono w zakresie m.in. dostosowania bankomatów do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu, obsługi telefonicznej, sposobu podpisywania umów, zapewnienia osobom niepełnosprawnym dostępu do placówek oraz wprowadzenia standardów obsługi osób niepełnosprawnych.
Tworzenie dobrych praktyk
Pracownicy Banku uczestniczą w pracach Komitetu Związku Banków Polskich przygotowującego zaktualizowaną wersję Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki.